Anonym bruker Skrevet 17. januar 2010 #1 Skrevet 17. januar 2010 Jeg skal nå være dagmamma for min kusine på 5 år frem til hun begynner på skolen til høsten. Jeg har selv to barn på 4 mnd og 2 år. Eldste sønnen min går i barnehage så blir bare kusinen min og babyen hjemme. Jeg tenkte kanskje jeg burde kjøpe inn noen leker/filmer for det vi har er vel kanskje litt barnslig for en 5 åring. Hva er populært nå for 5 åringer? Har dere tips til ting vi kan finne på? Det blir vanskelig å være noe særlig ute iallefall de første ukene/måneden så jeg må prøve å finne på koselige ting vi kan gjøre inne. Jeg tenkte også jeg skulle kjøpe et bilsete som hun kan ha stående i min bil. Planen er at jeg skal hente henne hjemme og kjøre henne hjem hver dag da foreldrene hennes ikke har bil. Hva slags sete anbefaler dere? Hun er vel for stor for vanlig bilstol tenker jeg. Tenkte litt på sånn beltepute men er det sikkert nok? I barnehagen hun gikk i så hadde de akkurat begynt med litt skoleting for å forberede ungene til skolestart. Finnes det noe materiell å få lånt/kjøpt så vi kan holde på litt hjemme?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2010 #2 Skrevet 17. januar 2010 HI her! Ser nå at overskriften ble litt feil. Tenkte høre om tips til bilstol til kusinen min men så kom jeg på et par andre spørsmål også he he
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2010 #3 Skrevet 17. januar 2010 Hvorfor går hun ikke i barnehage lenger? Hvis du først har sagt ja til å være dagmamma så må du være ute og finne på ting på lekeplass osv. Kan ikke sitte inne hele dagen. Mine jenter på 4 og 6 år er veldig opptatt av Littlest petshop eller hvordan det skrives. Det er sånne små figurer. De er også veldig opptatt av å tegne/male/klippe og lime ting. De er også veldig glad i musikk og dans og hører mye på aqua (den første cd'en he he), malin, celine, hannah montana og en lokal barne cd vi har. Det mest riktige her er vel kanskje at hun har med leker hun er glad hjemme ifra. Jeg ville nok ikke kjøpt bilpute til henne. De er ikke helt sikre og beskytter ikke bra nok. Kan hun ikke ha med bilsete hun bruker hjemme så blir det ikke så dyrt for deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå