Gå til innhold

fins det sorte blomster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har sett sorte tulipaner før. men mistenker at de kanskje er litt vanskelige å få tak i.

og i tilfellet fins det noen sorte pitte små blomster som henger? som kan brukes i en brudebuket med røde roser til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går det an å bruke svart konditorfarge å duppe hvite blomster oppi?

Skrevet

Eller male hver blomst. Tidkrevende, men da blir de iallefall svarte ;)

Gjest sug lut
Skrevet

Finnes sorte calla-liljer, og sort stemor, og en del til som jeg ikke husker fra fjorårets hagekataloger.

Skrevet

calla-liljer er jo super fine. jeg ante ikke at de kom i sort :)

Skrevet

iallefall går det på tulipaner, å ta kondotorfarge i vannet og la de suge fargen opp i seg. Meen kanskje ikke sorte, blir heller grå tenker jeg

Skrevet

jøsses. så mange steder som du har kontakter :)

jeg syns kanskje sorte tulipaner sammen røde roser blir finest..hm..

skulle hatt noen små som hang også. sånn som de hvite som ofte er i brudebuketter

Gjest sug lut
Skrevet

Ja, eller så er jeg en jævel på å google.

Men bortsett fra stemor så er de jo ikke helt sorte, hverken calla eller roser, og det synes jeg jo også er penere, at de har et rødskjær. Små hengende sorte vet jeg ikke om. Men sjokolade-kosmos har jeg i hagen og den er bortimot sort, skal se om jeg kan finne et bilde av den.

Skrevet

Hvis du har god tid, kan du sette lyse tulipaner i farget vann. Da tar de opp fargen i vannet.

Gjest sug lut
Skrevet

Hm, ingen av bildene er så mørke som min var, de ser mer rødbrune ut, så antakelig var det jorda hos meg som spilte inn.

Skrevet

hvor lang tid tar det? er det enkelt? kan man gjøre det med alle hvite blomster?

Skrevet

hehe.. kanskje du må så noen til meg så jeg kan høste dem i august :D

Skrevet

Det er enkelt, ja. Tar ikke lang tid heller. Husker ikke helt hvor lenge, ca 1 dag, men alle hvite blomster blir farget i bladene av vannet. Har sett det i påsken hos noen, og det var stilig. De "drikker" vannet, og fargen setter seg i kronbladene.

Se her:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...