Gå til innhold

Simo eller emmaljunga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe ny vogn til tredjemann som kommer til våren. Har hatt simo kombi til de to første og har vært fornøyd med den, men nå er den utslitt etter å ha vært brukt i mange år.

Vil gjerne ha kombivogn med fire hjul og romslig bag.

Hvilken anbefaler du og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke sånn veldig erfaring med Emmaljunga, bare som sportsvogn og Scooter, men syns nå vertfall Simo Duo vognen er stor og romslig i baggen. Men tror ikke det er sånn kjempeforskjell på de to vognene.

Skrevet

Emmaljunga ville jeg tatt uten tvil! Større bag i bredden hvertfall, og den er veldig god og stødig. Du må se litt på de og testetrille de litt..;)

Skrevet

jeg digger simo duo... litt tung men det er vanesak. Uansett stor bag er deilig når man skal ha i voksipose. I tillegg sover han i den på natta (nekter å sove i senga).

Skrevet

Simo duo er nå ikke mindre i baggen enn Emmaljunga vel? Kombivogn ville jeg ikke hatt. de er smale. Men som sagt, har ikke så mye erfaring med Emmaljunga duo vogner.

Skrevet

Emmaljunga helt klart. Baggen er mye enklere å løfte av og på, hovedgrunnen til at jeg valgte den.

Skrevet

Da jeg kjøpte vogn til minstemann fikk jeg beskjed i butikken at Simo hadde den største bagen.

Jeg hadde kjøpt Simo uansett om bagen hadde vært mindre, fordi det er beste vognen etter min mening. Hadde Simo til mine to jenter som nå er 18 og 20 år.

Men det er sikkert forskjellige meninger om dette. Jeg vet ingenting om Emaljunga vogner, men har hørt at de er bra.

Skrevet

Jeg elsker Emmaljunga duo edge'en min!!! størelsesmessig og vektmessig er Simo og Emmaljunga like, det som jeg synes er bedre med Emmaljunga er at den er stødigere. Den har en mer kontrollert fjæring i understellet ( vi har sportsunderstell) contra Simo. Ei venninne har Simo, og jeg syntes hennes var veldig lett i fjæringa, og følte at jeg mista litt kontroll på et vis.. Men nå har jo du hatt Simo før da, så det er jo en vanesak..

Skrevet

Helt klart simo :)

Emmaljunga er av stoff og tåler ikke å bli fuktig engang.

De mister glansen sin når de blir fuktige et par ganger. Glansen kommer av bittesmå "glittertråder" som forsvinner og falmer. (De faller ikke ut)

Både min og søster`n si vogn var pent brukt. Barna sov ikke engang ute. Vognene ser ikke ut!

Jeg så at fargen for bare jeg tørket av på sidestøttene med en fuktig klut. Grusomt kjedlig!

Simo tåler mye vann. :)

Jeg må si det motsatte av hun ene over her; jeg liker at simo har bedre fjæringer enn E sine vogner som jeg synes blir veldig stive.

Mye lettere å handtere når jeg går fort :)

Skrevet

Jeg ville valgt Emmaljunga igjen, uten tvil. Har lånt Simo av venner når vi har vært på besøk og jeg synes den fjæringa er helt grusom. Er nok smaksak, men jeg ser for meg at det er tungt i snø og slikt også. Emmaljunga`n vår har også en del fjæring, og er super å vugge bebis i søvn, men den er mer kontrollert.

Vi har masse plass til dunpose i bagen, men nå er ikke lillemor så lang heller, da.

Skrevet

Har to emmaljunga vogner, og ingen av de er falmet slik hun over beskriver (ene er fra 2006 elno).

Størrelse på bag og hvor lett den er å ta med har for meg vært irrelevant. Tror jeg engang løsnet og prøvde å ta med ungen inn i kun bagen. Og ungen ville sitte opp FØR han vokste ut av bagen for å si det slik.

Er godt fornøyd med emmaljunga city cross (ikke like godt med cerox'n). Eneste er at jeg ser at den kanskje blir kort som sportsdel (pga den sikkeretskanten som felles opp når man legger ned ryggen). Den er lett og god å trille, selv på snøføre (ja alt er relativt).

Fjeringen på emmaljunga vognene er regulerbar....

Skrevet

Simo'en er vanntett! :)

Dette var veldig viktig for meg da jeg aaalltid glemmer regntrekket :)

Ellers er jeg i grunnen veldig fornøyd med vognen og den ser like ubrukt ut etter 2 år som den gjorde ny :)

Skrevet

Simo duo har større bag enn emmaljunga..

Simo kombi har lengre bag,men 4 cm smalere enn duo..

Personlig synes jeg Simo vognene er mye penere utseendemessig enn Emmaljunga..

Elsket virkelig min Simo vogn, og skal ha det når lilleknøtt kommer også!

Tror egentlig du bare må prøve deg frem jeg.. Alle mener forskjellig, noen liker Simo og andre liker Emmaljunga.. Er du som må prøve vognene og finne ut hvem DU liker best =)

Skrevet

Emmaljunga, fordi den er penere:-p

Nå skal vi kjøpe en "byvogn" til 2mann da. Easywalker:-) Jeg er forelsket;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...