Gå til innhold

Kan bhg nekte oss å redusere plass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere ble det jo sagt at det lønte seg å søke 100% plass, for så å redusere når man hadde fått plass....

Men kan bhg nekte oss å redusere til 50% nå??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg hatt 100%bhg-plass til 1 barn siden 2004, og til 2 siden 2008, så nei... det er ikke sleipt fra min side hvertfall. Jeg har bare hørt det. SKyt ikke budbringeren!

Men, kan de nekte oss å redusere plassen NÅ? Jeg har ikke fått plass nå i august da...

Skrevet

Ja,det kan de.Dere har fått tildelt en 100% plass og takket ja til den. Dere har ikke fått en 50% plass og det er ikke engang sikkert barnehagen har en 50% plass ledig til dere.

Gjest sug lut
Skrevet

Ja. De er avhengige av at noen andre vil ha den prosenten som blir igjen for å få full inntjening.

Skrevet

Det fikk vi beskjed om også.

Nå har han hatt full plass i halvannet år,men reduserer nå til 60%.

Så lenge man ikke søker mer eller mindre plass støtt og stadig tror jeg neppe de kan nekte deg det..

Skrevet

Takk for svar! Det var forresten styrer i bhg til min vennindes barn som anbefalte henne og søke fullt....

Men, de trenger jo ikke en ledig plass... de får jo 50% ekstra plass, for 2 barn?

Skrevet

Det er mye vanskeligere å få barn til reduserte plasser. Derfor pleier barnehagen å foretrekke 100%. Mange setter også et tak på hvor mange reduserte plasser de skal ha, og det er ingen automatikk i at man tar en 100% plass og deler den i to.

Skrevet

Men når begge mine barn reduserer med 50%, så deles ikke en i to, men de kan jo ta to og lage til en? Haha! Bra formulert kjente jeg :)

Jaja, jeg får vel bare søke og se hva som skjer. Men takk for alle svar! :)

HI

Skrevet

Hvis alle jukser sånn er det jo ingen å bytte med. Så det er nok bedre å følge systemet. Nå vil du jo plutselig trenge noen som søker om 50 prosent. Men de finnes ikke for de søker om 100 prosent. Skal jo litt til at de akkurat samme dagen som dere finner ut at de heller vil ha 50 prosent. Ville jo tro at sjangsen var større når man søker på ærlig vis.

Skrevet

du kan levere inn en søknad til barnehagen, ikke noe negativit at du vil redusere plassen. Sannsynligvis får du det :)

Skrevet

Det er ikke sånn det fungerer :) Men det kan jo være verdt et forsøk. Poenget med 50% er at to barn deler en full plass. Da er ikke de to barna der samtidig (pga personaldekning osv). Jeg antar du skal ha barna i barnehagen samtidig?

Skrevet

NEI, de kan ikke nekte dere å si opp halve plassen. Det er bare til å sende en skriftlig oppsigelse. Eneste du kan risikere, er at du må betale fullt i de antall md som det er oppsigelsestid. Dette er ikke nødvendig hvis barnehagen umiddelbart får inn et barn til den oppsagte plassen.

Skrevet

Unnskyld? Bedre å søke på "ærlig vis"?? Hva er "uæerlig" med å søke om å redusere plassen når vi ikke trenger 100% lenger? Når jeg har hatt barn i 100% plass i 5 år?? Og det vil uansett være for 3 mnd, ikke noe mer enn det...

Jeg må søke på nett, men siden der er lagt ned. Skal ringe i morgen og spørre hvordan jeg skal søke da...

Skrevet

16:48, jeg er innstilt på å betale ut oppsigelsestiden som gjelder ja, det er klart! Skal jo ikke snylte meg unna heller. Det er forøvrig bare 1 mnd oppsigelsestid her...Det skal begynne 2 nye barn der nå, så de har nok ikke fullt opp heller.

Skrevet

Fordi du åpnet med at du søkte 100% selv om du skulle ha 50%. Men hvis det var omvendt er jeg enig med deg.

Skrevet

Javel, så formulerte jeg meg dårlig. Det jeg skrev var "Tidligere ble det jo sagt at det lønte seg å søke 100% plass, for så å redusere når man hadde fått plass..".... Dette har jeg HØRT, ikke gjort selv...

Jeg søkte om bhgplass første gang for 5 år siden, og har hatt (og trengt) 100% plass siden, frem til nå. Derav spørsmålet.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...