GreitÅVæreAnonym Skrevet 17. januar 2010 #1 Skrevet 17. januar 2010 Har sett en lang tråd her inne for lenge siden som omhandlet mødre som var i dårlig form etter fødsel. Det viste seg at flere hadde stoffskifte problemer. Jeg skal sjekkes grundigere for høyt st.skifte nå. Hvis noen av dere Som leser dette har samme problem; hva er symptomene/plagene deres?
fox`y Skrevet 17. januar 2010 #2 Skrevet 17. januar 2010 Hei:) Jeg har lavt stoffskifte jeg da. fikk d når jeg var 16 år. går på levaxin fast. Min symptomer er: trøtthet, vonde ledd, trøbbel med mage, utmattelse,vektøkning, småglemsk, humørsvingninger, mangel på sex lyst, å deprimert, dobbelslag. dette kommer å går spesielt vist d er litt i ubalanse, kan være fin til tider heldigvis:) mitt går litt opp å ned så pluttselig er d høyt, åsså kan d bli svært lavt igjen. Lykke til iallefall:) håper de finner ut av d:)
GreitÅVæreAnonym Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. januar 2010 Hei fox`y, takk for svar. Er det de samme symptomer for både lavt -og høyt stoffskifte mon tro? Selv er jeg plaget med mye diffuse smerter (huggende smerter, stråling og stikkinger her og der), har lite energi, mye vondt i hodet, surrete og glemsk (glemmer ofte ord;/). Er det ikke ofte slik at man går ned i vekt ved høyt stoffskifte? Det har ikke jeg gjort. Flere med erfaringer/kunnskap??????
3 blå Skrevet 17. januar 2010 #4 Skrevet 17. januar 2010 Jeg fikk høyt stoffskifte etter min første graviditet, og jeg gikk plutselig mye ned i vekt... 20 kg raste av på 2-3 mnd. Jeg ble supertynn i tillegg til at jeg var i dårlig form, pulsen var kjempehøy, jeg var konstant trøtt og sliten, følte meg deprimert. Det var en lege som syntes skjoldbruskkjertelen min var stor, og han sendte meg rett på sykehus... Der ble jeg liggende i 1 uke, og fikk masse medisiner. I tillegg til graves hadde jeg også struma. Dette er nå 3,5 år siden, og jeg har nå operert bort deler av skjoldbruskkjertelen, og har nå lavt stoffskifte. Jeg må gå på Levaxin resten av livet og får god oppfølging på sykehus. Håper du ikke har dette, det er en møkkasykdom...men det går fint an å leve med den når du finner rett dose medisiner. Livet mitt har vært på vent i 3,5 år...og endelig føler jeg meg frisk
GreitÅVæreAnonym Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 17. januar 2010 mamma til litjen + minilitjen; Jo, legen har sendt henvisning til ultralyd av halsen fordi han mener jeg har STRUMA..er ikke det det samme som høyt stoffskifte.??uææææhh.. Tør ikke lese om dette på nett, og jeg vil helst ikke høre noe skummelt om det altså, da jeg seriøst blir så redd at jeg ikke sover om natta. Håper bare jeg kan få noe medisin og bli bra ved hjelp av det.. Så BRA at du føler deg frisk igjen;-)
3 blå Skrevet 18. januar 2010 #6 Skrevet 18. januar 2010 Bra at legen din har tatt tak i dette, det er ikke alle fastleger som er så veldig flinke... Hvis det viser seg at du har struma begynner du på medisiner som forhåpentligvis vil få skjolbruskkjertelen normal igjen. De prøver som regel med medisiner i 1-2 år før noen annen behandling vurderes. Jeg var så dårlig, at etter 1,5 år klarte jeg å få gjennomslag på operasjon. De gikk da inn i halsen og fjerna 3/4 deler av skoldbruskkjertelen. Har du merka noe forskjell på øynene dine? Jeg fikk ganske store øyner (fiskeøyner), men de har nesten blitt helt normale igjen etter operasjonen. Det er jo aldri kjekt å få en diagnose, men du dør jo ikke av denne sykdommen. Du må heller tenke at det er bra at du har funnet ut at du muligens er syk og at du derfor får begynne behandling fortest mulig. Du vil nok føle deg bedre så fort du får begynt å ta medisiner
uanonym Skrevet 18. januar 2010 #7 Skrevet 18. januar 2010 Anbefaler deg å sjekke ut sonjas stoffskifteforum: http://www.sonjas-stoffskifteforum.info/ Her er masse bra info, og det går an å legge inn spørsmål til andre med sykdommen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå