Gjest Skrevet 17. januar 2010 #1 Skrevet 17. januar 2010 Tidligere nick MegOgMin+EnTil. Natt til den 15 kjente jeg noen vonde kynnere. På morgenkvisten kom de sånn ca 10-15 min, men de var litt vage, mer som mageknip. Skrev et innlegg om det her og ting roet seg selvfølgelig etter det.. Sendte mannen på jobb og storebror var hjemme fra barnehagen med hoste. Riene/kynnerne kom bare i ny og ned etter dette. La meg på sofaen og så på tv med sønnen min i 12.30 tida og fikk da noen skikkelige tak og de kom ca hvert 10ende min. Noen måtte jeg puste meg igjennom, andre føltes ikke så ille. Lot det gå litt, prøvde å leke litt med sønnen min, men var utålmodig i kroppen og turte ikke helt innse at nå var det igang selv om jeg skjønte at dette ikke bare var kynnere og at det måte lede et sted. I 14.30 tida ringte jeg mannen min og moren min og sa at nå er virkelig noe på gang. Da var de blitt relativt vonde. Prøvde å forklare min 3 åring at mamma puster og bærer seg fordi jeg har vondt i magen og at det er fordi lillebror har lyst til og komme ut. Han var veldig forståelsesfull:) Fra og med kl 15 kom de med ca 5 min mellomrom og jeg måtte puste meg gjennom alle. Mannen min og moren min kom og jeg fikk bekreftet at riene varte i ca 1 min og at de kom hvert 5 min. De ville jeg skulle ringe til føden, men jeg var så redd (at det går an...) for å rope ulv,ulv ford jeg trodde ikke jeg hadde vondt nok enda. Jeg mintes stadig forrige fødsel da riene begynte å bli effektive først når de fikk meg til å kaste opp. Jeg var da langt i fra å kaste opp enda. Min mor og mann overbeviste meg om at jeg faktisk har hatt maserier og vondter siden natta og at ting plutselig kan gå veldig fort og selvfølgelig at alle fødsler er ulike. Kl 16.20 ringte jeg og fikk beskjed om å komme inn. Bagen hadde jeg pakket i løpet av dagen, så vi sa hade til storebror og satte oss i bilen. Var framme ved sykehuset kl 16.55 og jeg ville gå fra parkeringsplassen for å litt effektivitet på dette. På vei fra parkeringsplassen og opp i 3 etagen hadde jeg 3 rier. Litt over kl 17 ble jeg undersøkt og fikk konstantert 3 cm åpning. Jordmor sa at det kjentes veldig fint ut og at hun trodde dette kom til å bli en rask fødsel. Åpningen var visst nokså tøyelig. Hun satte klyster og ba meg ta en dusj på undersøkelsesrommet, så skulle vi få en fødestue etter det. Jeg ville ha både klyster og dusj og satte igang. Etter noen minutter på do fikk jeg en skikkelig nedpress følelse. Jeg ble litt satt ut og turte ikke presse mer på nr 2 selv om jeg følte en vanvittig trang. Litt ukomfortabel kom jeg meg bort i dusjen. Mannen min kom å hjalp meg med vannet og jeg hang på han og pesa meg som en gal gjennom riene som føltes sykt vonde på dette tidspunkt. Enromt nedpress. Plutselig skriker jeg til mannen min at jeg må presse og at han må dra i snora. Det føltes ut som en evighet før jordmor kom. Jeg skreik og bar meg fordi pressriene satte i som verst. Jeg måtte gå noen få meter bort til undersøkelsesbordet, jordmor sa "fort,fort,fort!!" Hun kjente på åpningen. Bare press hvis du føler du må sa hun. Og gjett om jeg måtte. Jeg pressa og skreik som en gal, husker jeg beklaget meg mellom skrikene og sa at jeg måtte bare skrike. Mannen min holdt meg i en hånd og måtte hjelpe jordmor med å åpne noen pakninger med hansker med den andre, utstyret stod ikke helt i orden da dette var et undersøkelsesrom. Vannet gikk. Jeg bare fortsatte å presse og pressa kun i et par minutter og plutselig var gutten ute. Klokka var 17.34. Så det gikk fort. Fikk gutten ut på magen og det føltes fantastisk. Ingen sting og en drømmefødsel spør du meg. Han var 3150 gr og 50 cm. Nå har vi endelig kommet hjem og jeg er totalt forelska i min lille gutt,- og store gutt. Lykkelig flytter jeg over til dib. Lykke til alle dere som enda venter. Ps: han kom 7 dager før termin.
2tettebabyer Skrevet 17. januar 2010 #2 Skrevet 17. januar 2010 gratulerer så mye :-) håper det er min tur snart :-)
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 17. januar 2010 #3 Skrevet 17. januar 2010 Gratulerer så mye med lillegutt og en fin fødsel ;o) Velkommen til oss andre på dib som har nurket i armene ;o) Kos dere masse med guttene deres!!!
Mamasan*i*januar Skrevet 17. januar 2010 #4 Skrevet 17. januar 2010 Gratulerer med gutten!! Nyt dagene, og takk for historien.
*SMASK* Skrevet 17. januar 2010 #7 Skrevet 17. januar 2010 Gratulerer så mye!!! Kjente fødsel kom veldig nært når jeg leste innlegget ditt grugleder meg kjenner jeg. Kos deg med alle gutta dine
trekløver<3 har fått 3.jenta Skrevet 17. januar 2010 #8 Skrevet 17. januar 2010 Gratulerer såå masse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå