Gå til innhold

25+2 og 14 dgr i Hurghada...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen erfaringer/ synspunkter???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har vært i Egypt x 3, derav en gang i Hurghada, og jeg har blitt matforgitet alle 3 gangene, selvom jeg var forsiktig. Så personlig hadde jeg ikke reist dit som gravid. Bakteriefloraen er veldig annerledes der, og jeg tror ikke helsevesenet der er av det beste heller. Har faktisk blitt spurt selv om å reise til Egypt rundt samme graviditetsuke som deg, og svarte klart nei på det. Hurghada er også hakket mindre turisifisert enn Sharm El Sheik feks, og derfor er det ikke så mange "siviliserte" spisesteder der.

Hvis du likevel drar, vil jeg anbefale all inclusive på et litt finere hotell. Har en kollega, som nettopp var i Hurghada med all inclusive. Hun ble litt dårlig i magen en dag, mens de 4 andre hun dro sammen med var helt fine.

Men som sagt, jeg hadde ikke reist dit. Hadde heller valgt Kanariöyene...

Lykke til :)

Skrevet

Vil ikke akbefale Egypt jeg heller, med samme begrunnelse som over. Vi hadde planlagt en tur til Egypt nå i vinter, men siden da jeg ble gravid, anså vi dette som uaktuelt. Vi planlegger nå Kanariøyene i stedet for. Var i Sharm for to år siden. Ble ikke matforgiftet, men var konstant uggen i magen, både jeg og mannen.

Skrevet

Vi har vært i Hurghada to ganger og aldri hatt noen problemer, vi har hatt med 2 barn og de har heller ikke hatt noen trøbbel.

Vi var på grand resort, og spiste ALL maten der:) begge gangene:)

Så det kommer jo ann på hvordan du legger opp turen...

Skrevet

Så lenge du holder deg til maten på all inclucive så er det vel trygt. Men for all del ikke ta på pengene og spis andre plasser.

Jeg var i egypt når jeg va rundt 14 uker og det gikk helt fint bortsett fra et sykehusopphold i Luxor etter heteslag men det er ikke så varmt der om vinteren:)

Skrevet

Ville heller ikke anbefalt det...

Min mage tåler det aller meste, vært i afrika, øst-europa osv flere ganger og aldri blitt magesyk. 3 uker på et all inclusive hotell i Hurghada tok likevel knekken på meg og rimelig mange andre i reisefølge. Nå spiste vi ute et par ganger, så skal ikke påstå 100% at det var hotellet. Har også vært i Sharm uten å bli syk.

Gravid eller ikke ville jeg uansett ikke anbefalt Hurghada. I min mening var det skittent og fælt, og syns rett og slett ikke det var pent der. Har reist veldig mye, men Hurghada er det verste feriestedet jeg har vært på. Det dreier seg selvfølgelig om smak også.

Har ikke vært på Kanariøyene, men ville kanskje heller dratt dit da de har en lenger historie med turister osv.

God tur uansett!:)

Skrevet

Aaaaffffffff!! Så vanskelig a!!!!

Tusen takk for svar alle sammen.... Tror jeg får ringe sykehuset og snakke med gynekologen i morgen. Tenkte at om jeg holdt meg på stranda ved hotellområdet, spiser immiflex og imodium og bruker håndsprit så skulle det gå heeeeelt fint jeg! Har reist noe, og har aldri vært syk noen gang.. får aldri omgangssyke-ikke engang da jeg jobber i bhg og på sykehjem (stor sm.fare..) Hahahahahah!!! Hør hvordan jeg prøver og overtale at DET HELT SIKKERT GÅR FIIIINFINT!!

Problemet er at turen ble bestilt i et svakt øyeblikk i går kveld... UPS!! Jaja... får se.. Takk for svar hvertfall!!!

Skrevet

Jeg ble ikke anbefalt å reise til Egypt av gynekologen som følger meg opp.. Så da ble det heller en uke på Tenerife isteden:) Må uansett si det er vanskelig å vite hva man skal spise når man er i utlandet. Var usikker så det gikk stort sett i pizza og pommes frites for det vet man at er godt varmebehandlet (mulig jeg er litt overnervøs;p).. men etterå ha spist seg litt lei på det prøvde jeg en pastarett med kylling og fløtesaus for det fristet veldig, smakte kun på kyllingen og spiste veldig lite av maten..men ble selvfølgelig dårlig i magen og veldig bekymret etter det måltidet. Men har spist godt stekt biff uten å få magebesvær. Tok ikke noe som helst for magen før vi dro og ikke underveis og ble kun dårlig den ene gangen. Men du kan jo forberede deg med idoform og bruke håndsprit.

Jeg har vært på Hurghada og ble ikke spesielt dårlig i magen, men var ekstremt nøye med håndhygienen.. Må si at vi hadde en utrolig fin ferie dit og kunne tenkt oss tilbake når jeg ikke er gravid;)

Skrevet

Heisann!

Jeg var i Hurghada for 2 år siden, og jeg var da gravid i uke 24. Legen min sa at de pleide å anbefale å ikke reise til ikke-vestlige land, men mente personlig at det på fine hotell med all inclucive var så god hygiene at det ikke var noe problem. Jeg tok drikkevaksinen Dukoral før jeg reiste, og spiste all maten på hotellet. Spiste jo ikke salat og sånt, og var nøye med håndspriten, men jeg merket ingenting. Fikk også ta en toksoplasmose-test da jeg kom hjem igjen, sånn at jeg slapp å gå å lure på om jeg skulle ha fått en infeksjon. Vi var fire jenter på tur, og en av oss hadde litt vondt i magen en dag. Det ble jo en skikkelig hotellferie da, men det var deilig med litt sol og varme :-)

Skrevet

Jeg var på ferie i El Gouna rett utenfor Hurghada i høst når jeg var ca 10 uker på vei. Vi har vært masse i Egypt tidligere, men da har vi vært i Sharm El Sheikh. Hurghada er rett og slett det jævligste feriestedet jeg har sett noensinne - møkkete og fælt over alt. Jeg klarte å styre unna magesjau men var også veeeeldig forsiktig. Immodium kan man ikke spise som gravid, men jeg tok idoform forebyggende.

Hvis du allerede har booket ferie så vil jeg anbefale deg å forsøke å booke om og reise et annet sted. Hvis du vil til Egypt så velg heller Naama Bay i Sharm El Sheikh ihvertfall hvis du får byttet. Det tror jeg at jeg ville hatt langt mindre betenkeligheter med selv ihvertfall... :o)

Skrevet

Enig med Miss B her, om du absolutt vil til Egypt er Sharm bedre enn Hurghada, mye bedre! Og et mye mer innarbeidet turistområdet. Bodde som sagt på all inclusive hotell selv, uten at det hjalp. Tok dog ingenting prevantivt heller da jeg pleier å tåle det meste.

Skrevet

Da er turen bestilt!! Bare oppgraderte til spesifisert hotell.. Legen min hadde ingen betenkligheter med at jeg skulle på tur. Vi som har vært gravide under disse svine tider er jo noen kløppere med håndspriten!! :o) Snakket også med Apollo, og de sa at om man tar de forhåndsreglene man skal ta, så var det ingen problem...

Takk for svar!!

Skrevet

Jeg hadde så definitifv ikke reist. Jeg elsker å reise, men har satt livet mitt litt på "vent" nå under verpetiden.

Jeg ble også matforgiftet, men det vari Sharm.el sheik, jeg ble salmonella smittet og ble innlagt på Sinai sykehuset. det var et kjempefint sykehus med alle moderne fasiliteter. Men det ville jeg helst vært unngått.

Husk på at du er mindre motstandsdyktig når du er gravid.

Nei reis til Tenerife el no, .............

Skrevet

Hehe, du har tydeligvis bestemt deg. Men fortsatt mener jeg like bestemt at du ville hatt en myyyyye finere ferie i Sharm El Sheikh, du skal da vel ikke være på hotellet 24/7...? Det er møkkete og fælt over alt, og bare flyplassen der er nesten grunn nok til å skygge unna. I november var den under ombygging (noe de antagelig fortsatt holder på med, Apollo kan sikkert bekrefte eller avkrefte det), vi måtte tilbringe 2 1/2 time i pass og visumkontroll kø på vei inn og innsjekkingen når vi skulle hjem tok 3 timer hvorav den første timen var ute i 35 varmegrader bare for å komme inn i avgangshallen. Flyplassen er rett og slett underdimensjonert i forhold til den turismen som er der - det er derfor de bygger om men det hjelper lite for dem som skal reise mens de holder på med byggingen.

Har tidligere hørt at ca 75 % av de som reiser til Sharm El Sheikh ønsker å reise tilbake mens tallet for Hurghada er bedrøvelig... uten at jeg kan vise til noen dokumentasjon på de tallene. Men det kan helt sikkert Apollo om du spør dem! :o)

Beklager at jeg er så skrekkelig negativ, men jeg vil bare så gjerne at du skal få en fin ferie! :o)

Uansett om du holder på Hurghada eller bytter til Sharm-el-sheikh så er det selvfølgelig viktig med disse forholdsreglene, bruk kun flaskevann (også når du pusser tenner, flere vi har møtt i Egypt som er blitt syke glemmer nettopp det..), bruk håndsprit, og IKKE håndter pengene der, la mannen din ta seg av dem. (Egyptiske sedler ser ut som dopapir, det lukter slik, og det skulle ikke overraske meg om det til tider blir brukt som det også... ). Skulle du bli syk og ha behov for lege så vet jeg at Apollo kan hjelpe deg med å finne en bra lege, men hvis du skulle få noen medisiner av ham så ikke ta de før du har ringt lege eller apotek her hjemme. (evt. felleskatalogen på nett). En venninne av meg fikk medisiner av en lege der mens hun var gravid som hun IKKE kunne ta som gravid. Tror de har litt andre grenser for slikt der nede.

Skrevet

HiHi!! Så søt du er...! Takk for alle gode råd, og lykkeønskninger.. :o)

Tror det skal gå sååå fint.. Vil bare ha sol og varme før bebis kommer og det naturlig nok blir leeenge til evt tur utenlands. Vi tar med skolebøker og andre bøker, slapper av på stranda og baare koser oss. Er det som er tanken.. Gjør meg lite om jeg må tilbringe 14 dgr på hotellområdet, har vært sykemeldt i 5 mnd, og for det meste vært hjemme, så er ikke så vanskelig å ha med å gjøre... ;o)

Blir deilig med sommer!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...