førstegang...1 Skrevet 17. januar 2010 #1 Skrevet 17. januar 2010 Er det noen som har erfaring med fødsel på noen av disse sykehusene og som vil dele sin erfaring med meg?
Lykke10 Skrevet 17. januar 2010 #2 Skrevet 17. januar 2010 Hei! Jeg har ingen erfaring med å føde noen av stedene, da jeg selv også er førstegangs... Men vil råde deg til å søke tidlig for å få plass her i Oslo. Selv søkte jeg da jeg var på første svangerskapskontroll hos lege i uke 12, og fikk avslag pga. at det rett og slett var fullt både på Ullevål, Riksen og Ahus.. Kommer sikkert litt an på når du har termin, men sen vår/sommer er visstnok "høytid"
supermom* og ny på vei Skrevet 17. januar 2010 #3 Skrevet 17. januar 2010 Jeg fødte på Ullevål sist og skal gjøre det igjen denne gangen. Hvis du vil på riksen tror jeg du må søke seneest uke 8 eller noe sånt. Helst uke 6 for å være sikker. Ullevål var helt greit, flink jordmor og pasienthotell der far kan være med hele tiden. På riksen kan du ende opp på dobbeltrom der far ikke kan overnatte. Pga det valgte vi Ullevål igjen.
husmus &2 Skrevet 17. januar 2010 #4 Skrevet 17. januar 2010 Riksen. Helt klart. Fullstendig uaktuelt å være noe annet sted.
3smaa Skrevet 17. januar 2010 #5 Skrevet 17. januar 2010 Har selv plass på riksen, søkte i uke 8. Skal føde på føderiket som tilhører riksen.
førstegang...1 Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 17. januar 2010 Tusen takk for svar. Jeg har fått plass på Ullevål, men når jeg tenker over det er jo riksen kanskje litt mer moderne og har kanskje folk med litt mer kompetanse. Men jeg tror det da blir Ullevål på meg. Setter pris på flere svar:)
M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 17. januar 2010 #7 Skrevet 17. januar 2010 Jeg fødte på Ullevål for ca 2 år siden (på fødeavd. og var superfornøyd! Jeg var innlagt noen dager i forveien pga. svangerskapsforgiftning.... og fikk super oppfølgning. Når fødselsen kom i gang og jeg ble flyttet til fødeavdelingen var hjelp og service helt super! Jordmor var helt fantastisk og jeg fikk veldig bra oppfølgning i etterkant av fødsel. Skal føde på Ullevål igjen, og håper selvfølgelig at jeg får tildelt plass på fødeavd. B, men er helt sikker på at det blir bra dersom jeg får plass på fødeavd. A også! :-)
Mamman til 2 Skrevet 17. januar 2010 #8 Skrevet 17. januar 2010 Ta også med i beregningen at Riksen i utgangspunktet er for risikosvangerskap og risikofødsler de fyller kun opp med "vanlige" fødende til slutt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå