Gå til innhold

Hyperemese og sykehus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Er det noen av dere med ekstrem svangerskapskvalme som har blitt utredet på sykehuset? Legen min sier at jeg bare må spise jevnt og sove/ holde meg i ro, men formen har bare blitt dårligere (svinger veldig fra ikke klarer noe til at jeg kan tusle litt oppe). Lurer på om jeg er dehydrert og mangler mineraler som holder væsken i kroppen. Burde jeg be om en utredning eller er man døden nær da? Går litt bedre i dag (men er uansett kvalm selvsagt), men i går var jeg helt panisk.

Må legge til at jeg er ekstremt slapp, har hvilepuls på ca 100, veldig mye svimmel og føler meg tørr i munn og lepper. Er 4. uken jeg ligger. Har vært kvalm i ca 5,5 - er nå 11 uker på vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble innlagt for dehydrering etter 5 dager. Jeg hverken spiste eller drakk. Hadde gått ned 5 kg. Jeg haddekerosytter eller hva da nå heter på +4, og det er høyt, for den skal ligge på 0.

Men får du i deg væske? Og hvor mye? Mat?

Anbefaler deg og ta en tur på legevakta og sjekke urinen så kan heller de avgjøre. Jeg ble lagt inn med en gang.

Vet godt hvordan du har det og føler veldig med deg!!!! God bedring!

Skrevet

dersom du ikke klarer å drikke og spise, kaster opp flere ganger for dag og har gått ned mer enn 4-5 kg bør du kontakte legen din på nytt og evt sv.skap pol på sykehuset for utredning. Det er da fare for dehydrering, noe som er farlig for deg og babyen din. Du blir i såfall lagt inn for å få væske intravenøst og kvalmestillende. Babyen tar ikke skade av lite mat i en periode så tidlig i sv.skapet, men dersom du heller ikke klarer å holde på væske må tiltak settes igang.

Skrevet

Tusen takk for tips jenter!

Skal til legen i dag kl 1345 så håper jeg får litt mer hjelp.

Sliten klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...