Gå til innhold

Aleneforeldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

88 prosent av aleneforeldre har lønnsinntekt.

Det betyr at 12% av aleneforeldre har os.(21000 pr.2008)

55 prosent av disse har redusert stønad grunnet arbeid. 12 prosent er i jobb. Igjen sitter en med ca 7000 som ikke studerer eller jobber. Det er ikke urimelig å anta at flesteparten av disse er hjemme med barn under 1 år og dermed mottar støtte fra staten slik som de fleste som får foreldrepenger. Forskjellen er at dette ikke er opptjent.

VIl tro at det er større andel av de som er i parforhold og som urettmessig mottar os, enn de som gjør det å leve på os til en karriere. Jeg fatter ikke at så mange irriterer seg over slike ting. Slik jeg ser det kan det kun tyde på at en er misfornøyd med sin egen situasjon. Jeg kjenner ikke til noen alenemødre som spekulerer i slikt. Alle jobber og står på, på lik linje med de aller fleste småbarnsforeldre. Derimot har jeg et tidligere vennepar som ble tatt for svindel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet også om fler som har mottat eller mottar nå OS selv om de har samboer. Vil tro at det finnes ganske mange av de.

Selv mottok jeg full OS i 1,5 år, etter det jobbet jeg fulltid. Har ikke dårlig samvittighet for det. Har jobbet fulltid før dette, men kontrakten min gikk ut 1 mnd før jeg ble gravid, og da hadde de ikke behov for meg lenger. Jeg søkte jobb som en gal de neste to mnd før jeg fant ut at jeg var gravid. Søkte jobber gjennom hele graviditeten men fikk ikke napp. Da babyen var 3 uker forlot barnefar oss for en annen dame. Da fikk jeg OS og jeg var veldig lettet for at jeg kunne være hjemme med den nyfødte. Hadde ikke denne ordningen vært til vet jeg ikke hva jeg hadde gjort, siden barnefar gikk. Hadde han blitt så hadde han jo måttet forsørge oss til barnet var gammelt nok til å gå i barnehage,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...