Gå til innhold

Mann som slår!(Langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne.

Jeg og samboeren min har bodd sammen i 4 år.Vi er begge i begynnelsen av 20 åra.Vi har to små barn sammen.Eldste på 19 mnd og minste på 8 uker.Han har alltid hatt stor tempremangs problem.Når han blir sinna så er det som det svarte for ham.Han slår rett hvem som helst.Når han er ute,så ender han alltid i slåsskamp med fremmede.Trenger ikke være i alkohol tilstand.Har mange ganger vært anmeldt for voldt.Han har også slått meg 2 ganger mens jeg gikk gravid.Det har aldri vært ok for meg å bli slått!!!

Når alt er over,så beklager han og sier at han aldri skal gjøre det igjen og det var feil og det bare svarte for meg...........

Problemene er ikke egentlig store.Vi krangler fordi når han går ut og ikke kommer hjem før dagen etter,eller som hvis han er våken hele natten og sover dagen lang mens jeg strever med to barn alene.

Itillegg så gjør han ingenting hjemm.Og han våkner og rett på jobb.Han jobber aften vakter.

Når han slår meg,han gjør det også foran gutten vår.Han gråter når jeg gråter.Stakkar barn.Jeg vil ikke at han går gjennom det i oppveksen mens han ser moren blir slått!!!

NOK ER NOK.Jeg har bestemt meg for jeg orker ikke mer, men han er så lei seg og vil ikke at jeg skal flytte, han mener vi kan ordne opp,for barnas skyld. jeg føler at det ikke går for det har skjedd for mye og jeg klarer ikke glemme.Han sier mye stygt til meg når vi krangler, han sier de såreste tingene.

Jeg er klar til å flytte,har vært hos mekling.Men når jeg tenker helt frem i tid,så lurer jeg på om jeg gjør riktig for barnas skyld.Han sier at han vil gå til psykolog.Men jeg ser ingen håp om han kommer til å forandre seg.

Hva bør jeg gjøre?Og hvor langt tid skal jeg gi han til å forandre seg.

Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan gi han en sjanse for barna. Men en av dere bør flytte ut i denne perioden. Du burde ha barna fast hvertfall.

Hvis han går til behandling og viser bedring etter 6mnd eller 1 år så kan du gi forholdet en sjanse. Men jeg tror det er veldig lurt at du flytter ffra denne mannen så han får seg en vekker..

Skrevet

Han kommer ikke til å forandre seg. Kom deg unna. Så får han eventuelt bevise for deg at han har endret seg hvis det skjer.

Du vil vel ikke at barna dine skal lære seg at det er greit å slå? Bare man sier unnskyld etterpå?

Skrevet

Om han vil gå til psykolog og gjør det raskt så ville jeg gitt det en sjangse. Hviss han vil være sammen med deg og du vil være sammen med han så må han gjøre noe med dette fordi det er hans problem, det er han som gjør noe feil ikke du. Du skal få si din mening og konfrontere han uten at han skal bli voldelig.

og hviss han kan eller har gjort dette med barna/barnet så må du enten ut eller så må han gjøre noe med det fort.

Skrevet

Så lenge han slår deg, og det foran barna ville jeg brytt ut av dette forholdet.Vold avler vold, og dine barn vil muligens og bli voldlige av å vokse opp slik:(

Det er heller ALDRI greit å slå,eller finne seg i å bli slått.

Om han får hjelp til å takle sine problemer kan du jo flytte tilbake, når så er skjedd. Dere trenger faktisk ikke å bryte helt med hverandre, men jeg ville ikke bodd sammen med han frem til han har fått kontroll på problemene sine.

Jeg ville ikke latt mine barn vokse opp i ett voldlig miljø, og jeg ville nok og hatt store problemer med å la han ha barna alene senere.

Uansett så vil mekling kontoret være best skikket til å gi deg de rådene og den veiledningen du trenger.

Lykke til videre:-)

Skrevet

Med et slikt temperament hadde jeg nok holdt meg unna for godt. Det er absolutt til barnas beste å flytte fra han. Ja, han er lei seg, det er selvfølgelig trist for han, men han kan ikke regne med å ha kone og barn når han ikke kan kontrollere seg. Han må i det minste bevise at han har kontroll over temperamentet sitt før dere deler hus. Det bør han klare over flere år. Jeg håper du gjør alvor ut av det og forlater han. Spesielt for barnas skyld.

Skrevet

Jeg ville anmeldt han og gått fra han. Sånt er straffbart vettu.

Stakkars barn som må sitte igjen med traumer ifra oppveksten der faren mishandler moren deres. Vet det kanskje ikke er relevant, men visste du at ofte så blir barn som er oppvokst med vold i hjemmet, voldsmenn selv? Du vil vel ikke at det skal skje? Jeg ville forlatt han, og aldri snudd meg tilbake.

Skrevet

Huff, stakkars dere! Er vanskelig å si at du skal dra i fra han, men ut fra det du skriver synes jeg du skal gjøre det du har bestemt deg for, å dra i fra han. Tror nok barna dine tar mye mer skade av å bo sammen med en far som slår moren enn å ikke bo sammen med sin far. Om han ønsker å forandre seg, kan han fortsatt gjøre det selv om dere ikke bor i lag, og så får han bevise overfor deg og barna at han klarer det FØR du eventuelt fortsetter forholdet. Er jo ikke en endring man klarer over natta!

Lykke til!!

Skrevet

Han her høres ikke god ut nei!

Slå deg mens du er gravid!!??? Man gjør bare ikke sånn, gravid eller ei. Å svartne er ingen unnskyldning!

Kom deg langt unna denne mannen, barna dine fortjener virkelig ikke å se pappan sin slå mamman sin. De kommer garantert ALDRI til å glemme det synet, og redselen. Har opplevd dette selv, og han kommer garantert aldri til å forandre seg.

Tenk på barna dine, det er mye bedre for de å bo vekke fra far!

Barna er de neste han kommer til å slå!

Skrevet

Det holder ikke å si at han vil gå til psykolog, han må gjøre det. Og mange psykologer har lange ventelister, og det tar laaaang tid å behandle en voldsmann.

Derfor må du flytte ut med barna dine og avslutte forholdet. Kanskje dere kan finne tilbake til hverandre, men det er langt frem i tid.

Husk at det er HANS problem, og HAN som må løse det. Det er ikke ditt ansvar å ordne med psykolog, trøste han osv. Du bør melde deg ut til han eventulet er "frisk". Noe som tar tid.

Lykke til.

Skrevet

Takk til alle for gode ord og omtanker.

Til ELLEN F:Jeg har vært hos mekling alene siden han nektet å dra.De har faktisk anbefalt meg å flytte ut,selv om jeg har ikke fortalt om slåsing i samtlen.Jeg fortalte bare toppen av problemene for at han ikke blir anmeldt for vold mot meg.Gjørt det bare for barnas skyld.

Skrevet

Kjære skjønne deg

Dette fortjener du ikke og ikke barna dine heller.

Kun en ting å gjøre kom deg vekk, ut, flytt og se deg ikke tilbake. Han vil ALDRI endre seg uansett hvor lei seg han er.

Jeg skal love deg du vil ha det MYE bedre alene. det er ikke vanskelig og du trenger han ikke. Det vil være en fantastisk befrielse for deg.

Ikke hør på hans beklagelser det er bare tomme ord. Det er KUN handlingene hans som betyr noe.

Du er sterk og som det er nå tar du deg av alt og klarer alt alene hvorfor skal man i tillegg ha en monster i huset. Jeg lover deg du vil føle at livet blir mye lettere uten han. INGEN fortjener å bli slått det er feil, feigt, ulovlig og det er absolutt ingen unnskyldning for å slå INGEN. Uansett om du skulle ha terget vettet av han eller at han ikke klarer å kontrollere seg eller han selv blitt slått eller alle de andre tåplige unnskyldningene han må komme med når han såkalt er lei seg etterpå.

Nei kom deg ut skjønne du. Alier deg med venner eller familie de vil støtte deg.

Du fortjener sååååååååååååååååå mye bedre.

Lykke til

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Ville gått.

Jeg har selv gitt en voldelig mann sjanse på sjanse på sjanse, og det ble ikke noe bedre. Det ble bare verre og verre med tiden, selv om han hver gang lovde å skjerpe seg.

Jeg har rett og slett ikke troen på at de forander seg, hvis de ikke får MASSE behandling.

Ville forøvrig anmeldt han også.

Hvordan er han med barna? Han er ikke voldelig med dem vel?

Barna fortjener å vokse opp med et sunt forhold mellom foreldrene. de må få lære at det ikke er akseptabelt å slå eller bli slått, eller på noen andre måter dominere andre mennesker.

Skrevet

Til Sauen og ungene:Han kan være hissig på eldste sønnen vår for alt og ingenting.Når ungen leker med pcen eller slår tv av.Jeg har alltid kranglet med han når han kjefter på stakkar barn som er bare 19 mnd.Han vil jo lære og utforske ting nå.Han kan ikke skjønne at pcèn hans er til ødlegge.

Skrevet

Kom deg så langt bort du klarer fra denne mannen. Han har en ustabil psyke, og kommer ikke til å forandre seg, men mulig det kommer til å eskalere slik det blir verre.

Å slå noen er fryktelig nok, men å få seg til å slå deg når du attpåtil er gravid... det er helt horribelt.

Skrevet

Hva gjør du den dagen han slår ungene? Skal du godta det også?

Skrevet

KOM DEG BORT!!!!!!!!!

Hver eneste gang det er snakk om menn som slår, så sier ALLE at man skal komme seg bort så raskt som mulig... Når man slår har man krysset en grense man ALDRI skal krysse!!

Skrevet

KJære vene, flytt, men få ordnet det slik at han kun får samvær under tilsyn så lenge barna er små i hvertfall. Og krev at han får hjelp med å takle sinnet sinn, skal hete noe sånt som "Alternativ til vold" som kansje kan hjelpe ham

Jeg har ingen tro på at noen som har slått noen gang vil bli helt trygge for omgivelsene igjen desverre.

Skrevet

Jeg vil også si at når han slår deg mens du er gravid, og forran barna, er sint og aggresiv til barna så kommer han garantert til å slå dem også før eller senere hvis du ikke kommer deg unna, og han får hjelp og behandling. DU PILKTER å anmelde ham for barnas del rett og slett. Det må i registeret helst for å skjerme barna på sikt. Han MÅ for all del IKKE få samvær alene med dem. Det er overhengende fare for vold mot barna da, særlig etterhvert som de blir større. Desverre så er det tragiske hendelser der mødre ikke har fått hjelp i tide, der barn har blitt skadet eller enda verre blitt drept pga at samfunnet ikke har besyttet dem, det er også barn som har blitt morløse pga vold.

Brutalt, men jeg skriver dette for at du skal innse alvoret i dette.

Ta vare på deg selv og barna dine.

Gjest sug lut
Skrevet

Jo, problemene dine ER egentlig store, ikke lur deg selv. Den eneste måten de kan bli større på er a) at han også slår ungene, eller B) at han slår deg ihjel, evt også dem. Gir du ham "tid til å forandre seg" gir du ham også tid til dette.

Skrevet

må si meg enig med ugla her!

annmeld han for faktiske forhold som har skjed og som eventuelt skjer, dette gjør du ene og alene for barnas skjyld. ikke risiker at de blir slått fordi far har rett på samvær med dem, det kan skje mye fælt som barna ikke kan fortelle om og virkelig forstå før om lang tid!

om du ønsker å gi forholdet en ny sjanse, så må dette bli helt opp til deg, men tenk gjennom hva du gjør for deg, for barna, og for dere alle. jeg vil og annbefale deg å flytte ut nå, kom deg bort om en for en periode, som jeg ser det helst finn et stabilt sted for deg og barna som dere kan ha det godt.

er han virkelig glad i dere fra hjertet og ikke bare overfladisk, så vil han ta seg sammen og få seg hjelp! da vil han kjempe for å få dere alle tre tilbake. hvis han ikke er villig til å kjempe så la han gå, lev for deg selv og barna, ikke for en mann som tydelig trenger hjelp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...