Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 17. januar 2010 #1 Skrevet 17. januar 2010 Vi lurer på å reise bort under permisjonstiden, har termin i juli, så lurer på å ta en tur november/desember. Han tar et par uker av pappapermen da, mens jeg tar ute mine ferieuker. Noen tips til hvor vi kan dra,og hva vi bør tenke på? Har lurt på Thailand, Australia og USA, men det blir kanskje veeldig dyrt. Kanskje det bare blir Gran Canaria? Noen her som har erfaringer med dette, eller som planlegger dette selv?
Marita81*Overtid..... Igjeeeen Skrevet 17. januar 2010 #2 Skrevet 17. januar 2010 De fleste har vel vært på ferietur under permisjonen vil jeg tro ..... Og det er ikke noe annet enn å planlegge en hvilken som helst annen ferietur.... Skjønte ikke helt hvor du ville med dette.... Men er det siden det er førstemann du spør? Går bare bra dra på ferie med baby
annabe36 Skrevet 18. januar 2010 #3 Skrevet 18. januar 2010 Det anbefales ii hvertfall ikke å reise til tropiske strøk med barn under seks mnd (eller var det ett år?) pga at de ikke er vaksinert. Thailand har malaria i visse områder, i tillegg til en del andre uhumskheter. Jeg har reist mye før, og bodd i utlandet da sønnen min var liten, ikke hyggelig med akuttinnleggelser i et fremmed land! Småbarns sykdom utvikler seg ofte veldig raskt. Er derfor veldig restriktiv nå. Er det ditt første barn vet du jo ennå ikke hvordan livet blir framover. De fleste førstegangsmammaer synes jo ofte det er mye jobb med barnet i starten, så jeg vil tro du får vel så mye utbytte av Gran Canaria som Thailand. Kypros er også et greit sted i november. Lange flyturer med småbarn er også pyton. Gjør det enkelt! :-) Ellers lykke til med svangerskapet!
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. januar 2010 Takk for svar annabe36. Var mest det jeg tenkte på ja, hvordan det er å reise når de er så små, om det er ting man må tenke på. Blir en tur til familie i spania i september alene med babyen hvis jeg syns det går greit med h*n, man vet jo aldri hvordan det blir med baby i huset. Så blir det nok Gran Canaria i november hvis det blir ferie, føles som det tryggeste det.
silkeføre Skrevet 18. januar 2010 #5 Skrevet 18. januar 2010 Gran canaria er fint, og om det skulle skje noe, har de et veldig bra barnaavd på sykehuset i Las Palmas Har heldigvis ikke testet det selv...
mamman til to gutter Skrevet 18. januar 2010 #6 Skrevet 18. januar 2010 Vi var i Thailand når sønnen vår var 6-7mnd og har aldri angret på det! Vi var i Phuket som er veldig tilpasset turister, samtidig som det blir noe annet enn Gran Canaria. Når de er 6mnd, så har de jo vært gjennom to runder av vaksineringer, så uvaksinerte er de ikke og i området rundt Phuket er det hvertfall ikke noe problem med malaria. Sønnen vår ble syk mens vi var der nede og vi var hos en lege med han som snakket veldig godt engelsk og noe "skandinavisk" i tillegg. Han hadde jobbet for turister i nesten 20år, så han hadde god erfaring med det. Vi kommer til å reise på tur denne gangen også. Om det blir Thailand på nytt har vi ikke bestemt oss 100% for enda, men sånn det ser ut nå er det mest sannsynlig at det blir det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå