Gå til innhold

Noen som har peiling på strikking ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å prøver meg å skal strikke et babyteppe. Strikker det slik at jeg starter med 3 masker, og øker for hver omgang!

Hvordan øker jeg maske uten å få hull i kantene ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt vanskelig å forklare her. Men hvis du går til garnstudio.no har de fantastiske videoer som viser div. strikketeknikker.

Skrevet

Jeg vet det, har brukt den siden mye! Men er nok noe feil på en server eller noe. Kommer ikke inn på siden, hverken i går eller i dag :(

Skrevet

Okei... du kan hente opp en maske fra det du allerede har strikket, men hvis du gjør det på samme plass neste omgang blir det et lite hull.

Du kan også strikke en maske to ganger. dvs at du strikker en maske på vanlig måte uten å ta den av pinnen og så strikker den en gang til som vrang.

Skrevet

Nå har jeg prøvd ut litt jeg, får fortsatt noen små hull på sidene.. Hmm.. Sikkert jeg som gjør det litt feil!

Men takk for svar ihvertfall :)

Skrevet

vet ikke om noen måte som ikke gir hull, men det varierer hvor store de blir. Men hvis du øker i kantene blir det kanskje et slags mønster av det?

Skrevet

Ja, det kunne nok ha blitt et slags mønster, men problemet er at når jeg skal begynne å felle teppet, da blir det jo ingen hull (mønster), så da blir det bare det på halve teppet! :)

Men jeg får nok minst hull av å ta opp en maske på den jeg har strikket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...