*HØYESTE ØNSKE* Skrevet 17. januar 2010 #1 Skrevet 17. januar 2010 Jeg vet at det er ulike prosedyrer på ulike sykehus. Men hvor lenge lar KK på Haukeland de gravide gå på overtid? Og når er det vanlig å gå på overtidskontroll der? Lurer også på om permisjonen min blir "forskjøvet" siden jeg nå går på overtid?
Ladybug~N&E Skrevet 17. januar 2010 #2 Skrevet 17. januar 2010 kan ikke svare på det første men på det siste. nei permisjonen blir ikke forskjøvet. du mister altså litt perm sammen med barnet når du føder på overtid.
kazy Skrevet 17. januar 2010 #3 Skrevet 17. januar 2010 ser alt bra ut på overtidskontroll, kan du gå 21 dager før igangsetting. på haukeland
*HØYESTE ØNSKE* Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 17. januar 2010 21 dager??!!! Tuller du med meg nå?? Det er og blir uaktuelt!!! Jeg er orker ikke å gå så lenge. Personlig mener jeg det er uforsvarlig. Takk for svar (selv om jeg ikke likte svaret ditt;) ).
Skåpmusa Skrevet 17. januar 2010 #5 Skrevet 17. januar 2010 jeg gikk 19 dager på overtid før jeg ble igangsatt. Men dette var sykehuset telemark da. Så lenge alt er bra, ønsker de ikke å sette igang stort sett, da det øker komplikasjonsfaren
Gjest Skrevet 17. januar 2010 #6 Skrevet 17. januar 2010 21 dager? Nei, da hadde jeg nektet plent. Bokstavelig talt. Her (Ålesund) er det 12 dager. Har skjønt det som at de tar en kontroll da, om ikke før. Skal veldig lite til før det blir kontroll siste tiden hos oss. Jeg var 5 dager på overtid sist og alt da pushet de litt på med akupunktur bla.
Marita81*Overtid..... Igjeeeen Skrevet 18. januar 2010 #7 Skrevet 18. januar 2010 Kan svare på det med permisjonen ...og d er Nei! den blir ikke forskjøvet selv om du går på overtid, slik at denne permisjonen "mister" du :S dvs den går fortløpende....
Maisie Skrevet 18. januar 2010 #8 Skrevet 18. januar 2010 21 dager? Det synes jeg også høres uforsvarlig ut. Det er jo 3 uker over termin. Trodde ikke man lot gravide gå mere enn to uker over termin før man ble satt i gang. Forresten, hva skjer på overtidskontroller? Fått beskjed om å ringe sykehuset og høre om de vil ta meg inn til overtidskontroll dersom ingenting skjer når jeg har nådd 41 uker.
*HØYESTE ØNSKE* Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 18. januar 2010 Jeg syns også det høres uforsvarlig ut. Hvem som har sagt til deg at du skal selv ringe sykehuset for kontroll? Legen min sa at han skulle henvise om det ble aktuelt. Hvilke sykehus hører du til?
Maisie Skrevet 18. januar 2010 #10 Skrevet 18. januar 2010 Det var legen min som sa at jeg kunne ringe selv. Jeg spurte om det var denne uka det ble bestilt time til overtidskontroll, siden jeg er 41 uker på onsdag. Og da sa hun at jeg kunne ringe og høre selv da. Hvis de ville vente litt, skulle jeg heller bestille time til ny kontroll hos legen. Hører til Ahus.
Gjøkeredet③ Skrevet 18. januar 2010 #11 Skrevet 18. januar 2010 Jeg ble satt igang 14 dager over tiden. Men selv om man blir satt igang etter 14 dager, betyr ikke det nødvendigvis at man føder den dagen, det er jo en lang prosess for å tvinge det igang "naturlig", så vår sønn, som overhodet ikke hadde tenkt seg ut av mors mage kom på keiserligvis 17 dager over tiden. Dette var Sørlandet Sykehus Kristiansand i Desember 08, nå i ettertid har dette sykehuset nedjustert igangsettingen til 11 dager!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå