Gå til innhold

Mange som gir kaffe til barna sine her??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, prøver å unngå det du :)

Skrevet

Nei. Men har ei venninne som pleide å la jenta si få drikke det.... Og de kunne ikke forstå hvorfor ho aldri ville sove....

Skrevet

Nei, her får hun en 4 pk med burn til lørdagsgodt.

Skrevet

Får seg en kopp hver dag :-) Særlig til kvelds, må jo få kose seg litt hun og :-) Men får melk og sukker i da :-)

Skrevet

Hehe. Ikke rart a ikke sover nei! Min svigerinne har gitt 2 kopper kaffe hver dag fra barnet var 8 mnd. Blir aldri klok på det..

Hi

Skrevet

Det kan vel hende de får smake det en gang i blant, men da er det emlk med kaffe og ikke kaffe med melk

Skrevet

Hvorfor i huleste gjør hun det?

Skrevet

For de hun men h'n ikke tar skade av 2 kopper og fordi h'n liker det..

hi

Skrevet

To kopper kaffe hver dag til en baby på 8 mnd?

Blir måløs jeg... Koffein til små barn kan påvirke hjerterytmen deres.

Svigerinnen din høres ikke så veldig oppegående ut...

Skrevet

Jeg har dilla på iskaffe mocca for tiden og da lar jeg jenta mi på 3 år få smake. Hun synes det er kjempe godt.

Skrevet

nei, men gutten min har fått en kopp te av og til. Mye melk i da.

Skrevet

Fult klar over det. Vi er uenig i mye..

H'n er ikke 8 mnd lengere men fikk det fra h'n var det. Er snart 2 nå og hyper som få..

Skrevet

Før i verden var det vanlig å gi barna kaffe, og mange steder i verden gjør de fortsatt det. I Frankrike får mange barn Café Au Lait til frokost, og denne inneholder like mye koffein som en kopp alminnelig kaffe. Så det er nok ikke skadelig.

Men er det nødvendig? Det kan jeg virkelig ikke fortstå at det er. Og man blir jo faktisk avhengig av koffein, og det må da være upraktisk for et barn å få koffeinabstinenser med hodepine og pakka, når han skal på leirskole, for eksempel? For leirskoler serverer ikke barna kaffe, tror jeg.

Min eldste er 18. Han har drukket kaffe i to-tre år nå. Det må da holde lenge.

Skrevet

Jeg gir ikke kaffe til barna mine, men minstejenta liker moccakaffen min, så hun spør om hun kan få litt av og til. Så en slurk eller to får hun av og til. Hadde hun blitt hyper eller reagert noe på det så hadde hun ikke fått, men så lite og så sjelden syns jeg ikke gjør noe.

Eldte på 12 lage seg en moccakaffe her om dagen, da hun fikk for seg at alle de kule drakk det. (lest litt mye sladdreblader kanskje) men det var mye igjen i koppen da hun var ferdig. Tror ikke hun likte det så mye.

Jeg drakk kaffe hver søndag da jeg var liten. Meg og min far spiste frokost og hadde kaffe til når jeg var liten. Jeg var veldig glad i søndagsmorgener når min mor og søster sov lenge. Men jeg var såpass stor at jeg klarte å hente kopp selv og skjenke meg selv. men hvor liten ejg var vet jeg ikke. Har ikke tatt noe skade av det, utover at jeg ikke likte kaffe da jeg ble større. Begynt å like igjen nå da.

Skrevet

Når vi er på beøsk til mine besteforeldre, så sitter sønnen på 5 år og drikker en kopp kaffe om morgenen sammen med sin oldefar. Dette har dem gjort i noen år da. Det er da en kopp med litt kaffe, og masse melk. Også har dem en sukkerbit til, og en kakebit.. :o)

Nå bor mine besteforeldre 40 mil unna, så det er snakk om at vi ser dem en gang i kvartalet - da 3-4 dager i slengen.. Så tror ikke dette er noe skadelig.

Jeg og morfar hadde samme tradisjon da jeg var lita, da ikke hver dag siden vi bodde vegg i vegg. Men alltid etter at jeg hadde spist frokost på søndagene gikk jeg inn til mormor og morfar, og drakk en kopp kaffe. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...