Gå til innhold

Min 6 åring bruker briller. Vil noen dele sin erfaring om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en gutt som er 6 år. Han har et øye som han ser dårlig på, og et øye han ser bra på.

Han har +4,5 og +1,5 i briller.

Vår øyelege sa at han bare skal bruke briller når han er inne.

Det er vanskelig å oppmuntre en 6 åring il å bruke briller.

Andre mødre jeg har snakket med sier at sine unger skal bruke brillene hele tiden.

Hva skal man tro på?

Er det noen som har erfaringer med barn og briller som kan dele sine erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal høre etter hva lege og optiker sier, ikke hva "alle de andre! sier. Det er ikke de som er utdannet innenfor feltet.

Min sønn bruker briller og dette hjelper på humøret og energien hans.

Når han ikke bruker brillene må han kosentrere seg mer, noe som igjen gjør at han blir fortere sliten. Det har vel tatt nesten et halvt år for han å forstå ay han må bruke brillene, men nå har det hvertfall løst seg her.

Gjest vinterbrud
Skrevet

Hei,min lille jente på 6 år har +4.5 på begge øynene,og 3.5 i skjeve hornhinner.Hun bruker brillene sine hele tiden,hun merker at hun ikke ser så godt uten dem.

Nå har jeg bare positive erfaringer i brillebruk hos barn.Kan klistermerkeskjema være noe for gutten din? La han få et klistermerke hvis han er flink å bruke briller.

Det vi sliter litt med,er at brillene dugger når hun er ute.Brillene får også lett litt hard medfart på skolen.

Du bør ha forsikring på brillene,da får du reparert de gratis.

Jeg vill latt han bruke brillene hele tiden,også når han er ute.Da merker han nok at han ser bedre på det dårlige øyet.

Skrevet

Det som er frustrerende er at det er den samme øyenlegen som har sagt ulike ting til oss foreldre.

Til oss sa hun at han skulle bruke brillene i hovedsak når han er inne.

Til noen andre hadde hun sagt at gutten skulle bruke brillene hele tiden.

Da blir man veldig usikker når gutten min sier at han ikke ser så godt med brillene på.

Hvem skal man tru på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...