Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke huske sist jeg følte meg opplagt, og har lekt med tanken om å forsøke å legge meg og stå opp til samme tid. MEN, jeg jobber turnus.

Når jeg jobber kvelden er jeg hjemme halv elleve elleve, må ha litt tid i sofaen før jeg kan legge meg.

Når jeg jobber dagen må jeg opp kvart over seks.

Når jeg har fri, men må levere ungene i barnehagen må jeg opp åtte, men når jeg kan sove til jeg våkner selv er det oftest ihalv tolv tolv tiden.

Likevel føler jeg meg ikke opplagt.

Jeg legger meg vanligvis mellom ti og elleve dersom jeg er ikke er på jobb.

Har dere noe tips til hvordan jeg skal løse dette? Føler at jeg får for lite søvn om jeg er i seng elleve halv tolv, og må opp igjen kvart over seks, men det er jo ytterpunktene i mine rutiner....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke en mann som kan stå opp en dag i helga da?

Så kan du få sovet godt ut da hvertfall. Hjelper ofte det..

Skrevet

joda, men da sover jeg til halv tolv tolv, og er likevel ikke opplagt. Jeg syns ikke det er riktig at han skal stå opp med de hver dag i helga, men ofte blir det sånn...

Skrevet

Jeg har jobbet turnus slik som deg og ble helt utslitt av det. Følte meg aldri opplagt og uthvilt, selv om jeg hadde sovet 9-10 timer. Rutine på søvn tror jeg er veldig viktig, så nå står jeg opp og legger meg til faste tider og føler meg endelig uthvilt igjen. Men er jo ikke alltid like lett med en turnus å forholde seg til. Jeg fikk heldigvis ordna det på jobben slik at jeg ikke jobbet kvelder lenger.

Skrevet

jeg tror også det er viktig, men kan nok ikke slippe unna kveldsvaktene her... Men jeg trives veldig godt i jobben min, og har ikke lyst til å bytte jobb. Om jeg legger meg elleve, og står opp ca halv sju, blir det 7,5 timer med søvn. Jeg tror at jeg trenger mye søvn, men det er kanskje fordi jeg aldri er opplagt? Er det verdt et forsøk? Det tror jeg faktisk. Har bare tenkt at det er håpløst, men nå når jeg fikk skrevet det ned og sett det så ser det jo ikke så galt ut likevel... Men hujei! Tror jeg må forsøke...

Skrevet

Tenker også at ting som fysisk aktivitet og ikke minst rutiner på mat også spiller en stor rolle for det å føle seg uthvilt... Vet ikke hvordan du har det der, men er jo verdt å tenke på:)

jeg jobber også turnus og så på meg selv som en person som trenger mye søvn. I forbindelse med et vektreduksjonsprogram, måtte jeg rett og slett legge om livsstilen min... faste måltider, sunnere mat, og ikke minst fysisk aktivitet!! Ikke at jeg da føler jeg sover noe mer av den grunn, men føler at kvaliteten på søvnen er mye bedre :) Har blitt en helt annen person :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...