Gå til innhold

12 fullgåtte i morra:))) og lurer på noe ang nakkefold!!


Mamma`n til <3<3<3

Anbefalte innlegg

Har fler venninner som har vært på privat UL mellom uke 12 og 13 for å ta en skikkelig undewrsøkelse; bla for å sjekke nakkefold. For meg har det ikke noe å si, ungen skal vi ha uansett....

MEN er det slik at de finner ut det samme ved UL i ukre 17-19?

Jeg er 19+4 når jeg har ordinær UL time, syns dette er fryktelig lenge til!!

Har vært på UL 3 ganger grunnet blødninger, men har vært uten blødning nå i 4 uker:))

DErimot har ikke fosteret blitt sjekkt grundig ved disse UL annet enn å sjekke at hjerteaktiviteten er der og at den vokser som den skal....

 

 

Har sjekket en privat IL klinikk her jeg bor og han skal ha 1400kr for en time etter uke 12..... man får dog maaange bilder og en meget grundig gjennomgang..... Har lyst til å ringe så fort jeg kan, men mannen min mener det er bortkasta!

Hva syns dere da? er jeg bittelitt hysterisk?:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De får ikke sjekket nakkefold i uke 18-19, mener å ha hørt at dette må skje mellom uke 11-13.... men er ikke 100% sikker......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer som du skriver. Kan kun sees i uke 11-13. De kan vel sjekke det meste utenom det i uke17-20, men dersom det er noe alvorlig galt så er det vel best å finne det ut så tidlig som mulig.. ? Altså slippe å gå i lengre enn man må. Gjør også deg mindre stresset under graviditeten som også er bra for barnet ;-) (argument til mannen din)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nakkefold kan sjekkes mellom svangerskapsuke 10 og 13+6. En ev. fostervannsprøve gjøres etter 15 fullgåtte uker.

 

På den ordinære ultralyden kan ikke dette sjekkes så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal inn og sjekke dette på UL i neste uke. Barnet vårt ble til, og var med meg de to første månedene i Tanzania. Redd for at jeg har utsatt fosteret for noe skadelig (høy temperatur, bakterier, malariamedisiner etc) Helt sikkert veldig urasjonelt å bekymre seg sånn, men tror jeg kan slappe litt mer av dersom jeg får sjekket at alt er som det skal. Vil gjerne også finne ut om det er en eller to der inne. Synes jeg har begynt å vokse så mye allerede. Mange bekymringer for en som venter sin første... :D

Koster 1200,- på majorstuaklinikken i Bergen. Da tar de både utvendig og innvendig UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...