Gå til innhold

Feber som ikke går ned med paracet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hender det at den ikke virker? gå dateren min i går kveld og den gikk bare oppover- stoppet på 39,6-

Videoannonse
Annonse
Gjest Gul stjerne
Skrevet

Da gir du trolig for lite. Du må gi nok så det virket. Det er ikke farlig. Stemmer ikke dette bør du følge godt med på barnet, og vurdere legevakt om temperaturren blir for høy.

Skrevet

Paracet virker dårlig på bakterieinfeksjoner. Det er derfor lurt å ta barnet med til legen om paracet ikke virker etter som det er mulig at barnet trenger penicellin.

Skrevet

På min sønn så virker paracet overhodet ikke på virus-infeksjon, da er det kun ibux som hjelper. Ene gangen fikk han feberkrampe 1,5 time etter at han hadde fått paracet.

Så er nok litt forskjellig på når og når ikke paracet virker, så du må nesten prøve deg frem med de forskjellige merkene.

Skrevet

Gå til legen.

Om feber IKKE stopper eller går ned av paracet KAN det være hjernhinne betennelse!

Kontakt lege nå

Skrevet

Vi opplevde for første gang at feberen ikke gikk ned med paracet nå i julen, og da hadde Bo en ørebetennelse - bakteriell infeksjon altså. Så kanskje det er noe med at paracet virker best på virusinfeksjoner?

Skrevet

Men herlighet, skrem nå ikke mer enn nødvendig da. Klart det kan være hjernehinnebet, men kan vær "tusen" andre ting også.

Som sagt paracet har aldri virket på min gutt ved virusinf., dvs feberen stiger selv om han får mer enn han skal, og virker bare litt ved bakteriell infeksjon. Så på noen unger virker paracet dårlig, uten at det er veldig gale for det.

Men flott dere får det sjekket :o)

Hilsen anonym 10:14

Skrevet

Sønnen til en venninne av meg fikk hjernhinnebetennelse. Dette fant de ut av kun fordi paracet ikke virket,ingen andre symptomer. Derfor anbefaler jeg alltid å gå til legen når dette skjer:)

Det var jo en grunn til at jeg skrev kan og da:)

Er det noen vits å ta sjansen på at det "bare" er virus, eller øreverk anonym 10:14?

Skrevet

Det jeg har hørt er at de fleste barn responderer godt på paracet når det er snakk om virus og dårlig når det er snakk om bakterier (og ja, det finnes alltid unntak). Det er derfor alltid lurt å ta en tur til legen når paracet ikke virker. Noe av det første legen spør om er ofte om feberen har gått ned med paracet

Hilsen anonym 10:04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...