Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 Jeg skal nemlig bli mamma!! Det var aldri planen, hvertfall ikke så tidlig(20år) Nå ligger jeg med panikk anfall å bare griner og griner, og satser på at det kommer til å gå bra!?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 Kanskje du ikke burde blitt gravid da, om du ikke er klar?
Tante Blås Squaw Skrevet 16. januar 2010 #3 Skrevet 16. januar 2010 I de aller fleste tilfeller går det bra ) Men har du bestemt deg 100% ennå da? Klem fra ei som var 18 da hun ble gravid ;o) (Og det gikk bra!)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 Burde kanskje ikke det, og kan i samme sleng fortelle at prevansjon ikke alltid funker.. Har samboer,vi har vært sammen ganske lenge, leilighet og jobb og siden det var over tiden fant vi ut at det er ikke det værste som kan skje. Nå er jeg over halveis og begynner å få no så sinnsykt panikk! hi.......
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #5 Skrevet 16. januar 2010 Det blir moro. Det tar mye tid i starten, og en blir raskt voksen. Det betyr ikke at livet er slutt og at en er kjedelig, men at fb bilder av fulle foreldre og råneturer til Tyrkia ikke er så kult lenger. En forandrer seg selv også. Jeg ble mor tidlig, og den største utfordringer var å finne venner med barn siden vi starta så tidlig. Det er godt å ha noen av de også.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #6 Skrevet 16. januar 2010 Å, ta det med ro.. Dette fikser du fint Det er normalt å få litt kalde føtter, det er tross alt et stort skritt å ta i livet, det å få barn.. Fikk litt småpanikk underveis med nr 1 selv Og nå begynner jeg å få småpanikk igjen, for jeg skal bli tobarnsmamma, uplanlagt :-S Men det går over, og du skal se at det vil være det største som har hendt deg, dere vil nok ikke angre et sekund når vidunderet kommer til verden.. Lykke til!! ***********
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #7 Skrevet 16. januar 2010 Vel - du kan ikke vite på forhånd om det kommer til å gå bra eller ei. Nå er det tross alt ikke deg det handler om lenger, men et stakkars, uskyldig barn som ikke har bedt om å få komme til verden. Det som er viktig, er at du er bunnløs ærlig mot deg selv, og søker hjelp dersom du merker at ting blir vanskelig og går utover barnet. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2010 #8 Skrevet 17. januar 2010 Jeg hadde samme panikken - og dette barnet var planlagt, og nr 3 i flokken, samt at jeg er dobbelt så gammel som deg. Nå er gullet tre mnd, og er en lykke i livet! (på linje med sine søsken)
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2010 #9 Skrevet 17. januar 2010 Kjære deg ! Jeg er også 20 år og gravid (planlagt!). Jeg har også hatt litt panikk da jeg var midt i svangerskapet, men nå som det nærmer seg slutten føler jeg meg mye tryggere på oppgaven som ligger foran meg. Jeg tror dette er veldig vanlig å få litt panikk innimellom - husk det er en stor forandring som skjer, og kroppen er proppfull av hormoner. Kanskje det hjelper å lese dette : http://www.barnimagen.com/forum/thread/139117603 Det viser i hvertfall at det er flere som får panikk :-) Ønsker deg lykke til! Klem fra meg
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2010 #10 Skrevet 17. januar 2010 Prøv å se på panikken som et godt tegn, for da innser du ihvertfall hvor stort dette er. Jeg er mer bekymra for de som skal bli foreldre og ikke tviler ett sekund på at de klarer det, for den som tror den kan alt vil ikke søke svar og prøve å forbedre seg. Lykke til! Dette går bra!!
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2010 #11 Skrevet 17. januar 2010 Du ska se det bli å gå bra:) Tenk positive tanka og snak k med jm om følelesan dine. Man kan få litt panikk da man bli gravid før første gang og e ong, det veit æ alt om. Fra ei som va 17 da ho blei mamma før 1 gang:)
AndreVonDrei Skrevet 17. januar 2010 #12 Skrevet 17. januar 2010 Jeg kan stemme i en av skribentene over med at jeg hadde samme panikkanfallet med begge mine to og jeg er også mye eldre enn deg. Tror nok det kommer hos alle, men selvsagt kan det virke verre for deg siden dette er uplanlagt og du er såpass ung. Du hadde kanskje helt andre planer, men planer kan forandres og utsettes :-). Jeg har venner i alle aldersgrupper som har barn og det er ikke alderen eller graden av "planlagthet" som avgjør evner som mor -heller hva man gjør ut av det, kjærligheten man har å gi og evnen til å tilpasse seg. For det er klart, livet forandrer seg drastisk, men ytterst sjeldent er det en dårlig ting! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2010 #13 Skrevet 17. januar 2010 Vet du hva, det aller meste i forb. med babyen kommer til å falle seg helt naturlig når den først er her. Selv om det er litt å tilpasse seg, vil veldig mye "falle på plass" av seg selv etter en liten stund. Du kommer til å bli kjempefokusert på babyen din, og de utfordringene som kommer løser dere fint! Det virker som om du har et godt og stabilt liv, og da ligger alt til rette for at dette vil gå kjempefint:) Og så må du huske på at det er ingen skam å be om hjelp og råd, det trenger vi alle uansett alder:) Lykke til! ps. Tror det er en sånn biologisk greie at man får litt panikk midt i sv.skapet, kanskje naturens måte å sørge for at man ordner alt best mulig før babyen kommer? Ikke vet jeg, men jeg hadde denne panikken selv for et par mnd siden, og jeg er over 30 og gravid med vårt 3.barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå