Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 Forhistorie. Jeg skal på tur med mine elever i april. Alle i klassen min er 17 eller eldre. De yngste blir 18 i år engang. Foreldrene til denne eleven skal bort den gitte helgen i konfirmasjon og det kolliderer med vår hjemkomst. Sitat fra mail følger. "Ja det var mange spørsmål. Men vi vil jo prøve å få han nedover så han ikke blir igjen her alene til vi kommer tilbake mandag kveld. Eller, han må i tilfelle overnatte hos sin farmor. " Vi snakker om en elev på 17 som blir 18. Jeg foreslo tre ting 1) Jeg følger han til flyplassen en dag før så han kommer seg hjem 2) Han tar et annet fly hjemreise dagen og kommer dit foreldrene er 3) Jeg kjører han hjem etter landing og han er hjemme alene i to døgn, og jeg kommenterte at gutter på den alderen brukte å klare seg fint. Og det der der jeg lurer på om jeg tråkket på streken. Personlig mener jeg de er rablende gale som ikke har det å la gutten være alene som mulighet, men bør jeg likevel skrive det? Vi snakker om heimføing her tipper jeg.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #2 Skrevet 16. januar 2010 Vi kommer hjem ca kl 220 lørdag kveld...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. januar 2010 #3 Skrevet 16. januar 2010 jeg syns ikke det er frekt, men en nødvendighet. stakkars gutt. hvordan skal han greie seg siden i livet?
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 nei, det syns jeg ikke.
Julelita Skrevet 17. januar 2010 #5 Skrevet 17. januar 2010 Synes at det er greit å foreslå det, men tenkt at foreldrene som kjenner barnet kanskje har en grunn til å ikke vurdere å la ham være alene hjemme.
Miss Misantrop Skrevet 17. januar 2010 #6 Skrevet 17. januar 2010 Jeg ville ikke ha foreslått det, de kan slite med ting du ikke vet og ting de ikke vil at du skal vite. Syntes du strakk deg langt i 1 og 2 og viser veldig stor vilje til å tilrettelegge for eleven din og samarbeide med foreldrene.
Gjest Skrevet 17. januar 2010 #7 Skrevet 17. januar 2010 Litt frekt. Stakkars liten, alene hjemme en hel helg?!?
KaMa Skrevet 17. januar 2010 #8 Skrevet 17. januar 2010 Ikke frekt i det hele tatt. Er det grunner for at en 17 åring ikke skal kunne klare seg hjemme alene så syns jeg de burde informert deg (som lærer) om det. Altså.. Gutten fremstår jo nå som et sosialt utskudd som ikke er i stand til å ta vare på seg sjøl, evt med overhysteriske foreldre som ikke klarer å se at ungen faktisk ikke er en unge lenger. Stakkars gutt..
Gjest sug lut Skrevet 17. januar 2010 #9 Skrevet 17. januar 2010 Hvis det er faktorer som gjør at han ikke kan være hjemme aleine en helg så er det ting du definitivt bør vite om siden du skal ha ham med på tur.
Mor Løvehjerte Skrevet 17. januar 2010 #10 Skrevet 17. januar 2010 Æhh? Det er 17-åringer her inne som har egne barn, så da får du bare beklage at du overvurderte sønnen deres, hvis de skulle finne på å klage.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #11 Skrevet 17. januar 2010 Svar mottatt, mot tok det nok ikke ille opp, men han er ikke vant med å være alene.. (tenker fortsatt at da bør han jaggu bli det) Løsningen ser ut til å bli en ekstra tur til gatwic på meg for å følge han dagen før. Det er ikke noe stort offer for min del, så det skal jeg fikse. Og at han ikke er lysten på å ta seg gjennom London alene skjønner jeg, når han ikke engang fikser å være hjemme alene her på landet..
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 18. januar 2010 #12 Skrevet 18. januar 2010 En normal gutt på snart 18 burde jo kunne klare å være hjemme alene i to dager? Det syntes jeg godt du kan si. Kjære vene, jeg flyttet da hjemmefra da jeg var 16, og da jeg var 13-15 bodde jeg så og si alene annenhver uke da min far jobbet i to jobber og kun var hjemme og sov på dagtid, og da var jo jeg på skolen.. Hvordan skal han lære å ta vare på seg selv om han ikke kan være hjemme alene i 2 dager?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå