Gå til innhold

Gøyeste bryllup dere har vært i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen spesielle bemerkninger omkring noe dere likte ekstra godt i et bryllup? Kult å plukke opp noen ideer herfra (det er iallefall nok av info om hva man ikke bør ha i et bryllup i tidligere innlegg, haha).Skal gifte meg til høsten og er lydhør for forslag til noe som kan huskes positivt av gjestene!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vårt eige :o)

Stikkord:

* koldtbord (veldig praktisk med div. vegetarianare og allergikare i forsamlinga + mykje mindre stivt enn 3-retters servert)

* ingen alkohol (var nokon som syntes det var rart, men i ettertid mange sagt at det var nettopp det som gjorde at stemninga blei så god)

* div. moroinnslag (klemmekurs, dramatisering av "eventyr" på direkten, gode gamle selskapsleikar)

Og så noko vi sette kjempestor pris på; har ei veninne som er fotograf. Ho fekk alle gjestane til å komme bort til seg i løpet av kvelden (enten i grupper, par eller enkeltvis). Ho tok bilete av alle saman, og alle fekk skrive ei helsing til oss på svart kartong. Etterpå laga ho bok av det, som vi fekk i (forsinka - om ein kan seie forsinka når det ikkje kunne vore laga på førehand) bryllaupsgåve. Så vi har bilete + helsing frå alle som var i bryllaupet. Utruleg koseleg å ha!

Lykke til med førebuingar, det er gøy med bryllaup!

Skrevet

Vi var på en herregård en helg og det var fantastisk! Var i Sverige

Gøyeste er ikke et ord- ikke vondt ment.

Skrevet

Takk for gode innspill!

Jeg lurer på hvordan dere ordnet istand disse lekene, varte de lenge? Hva er en morsom lek å ta som gjestene ikke synes er teit?

HI

Skrevet

Unnskyld meg, men koldtbord er noe av det verste jeg vet, særlig i et bryllup, da syns jeg at man skal sitte og få servert maten. Men man kan gjerne ha mulighet til å "bestille" f.eks kjøtt/fisk/kylling når man svarer at man kommer i bryllupet.. Mens forrett og dessert er det samme for alle.

Skrevet

Vi har fått veldig mange gode tilbakemeldinger på vårt eget bryllup. En av årsakene som stadig ble nevnt var at vi hadde droppet selskapslekene, det er veldig mange som synes det er utrolig kjedelig. Vi hadde band, levende emusikk, og det skapte veldig god steming til langt ut i de lyse morgentimer...

Skrevet

De lekene hørtes ikke noe gøye ut etter min mening. Husk at mange føler det som en plikt å være med på lekene og late som de morer seg, mens fliret rundt kjeften er der fordi de føler seg så utilpass.

Skrevet

Vi skal ha bryllupet ganske sent på dagen, så jeg er enig i at kanskje lekene bør droppes..

Vet dere hvordan lang tid maten tar? Sorry, HI, må bare benytte sjansen mens det er folk som kan svare her.

Håper maten og talene går raskt så vi kan fokusere på baren og musikken. Vil ha mest mulig fest, ikke så mye taler og skit.

Vi skal forresten ha tapas, og det blir noen sanger i løpet av maten også. Menbare 2.

Skrevet

Jeg har aldri vært i ett gøy bryllup. Tror det er brudeparet som har det gøyest..Men det er jo viktigst!

Skrevet

- Pass på at folk ikke må stå og henge over lengre tid. Sånn typisk med velkomstdrinken. Det kan være ekkelt for de som ikke har en gjeng å stå sammen med.

- Be om at folk begrenser lengden på talene.

- server litt fresh mat, ikke sursteik og karamellpudding

- ha mange pauser med middagen slik at folk får strekke på beina, tisse eller gå ut og røyke.

- plasser folk litt tett så de ikke føler at en sitter på utstilling

- dropp selskapsleker, det føles som ofte flaut og ubehagelig.

- ikke ha takk for maten sang, kaffevise og andre unyttige sanger. Syng kun om det er noen som har skrevet sang til brudeparet i beste mening

- ikke skriv sanger selv som kunne passet til hvem som helst.

- ikke ha en tosk til toastmaster som er mest opptatt av å opptre selv og dressere sauene sine (gjestene)

Skrevet

Hadde det utrolig morsomt i bryllupet til min svigerinne :)

Tror det var mye pga menneskene som var der da, de hadde nemlig et veldig tradisjonelt bryllup men hadde bestemt seg for å kutte ut gamletanter osv og heller satse på flere venner og unge mennesker.

De sørget for at det var musikk for alle aldersgrupper, både hip hop, RnB, ny pop, gammel pop, blues, rock osv. ALLE kunne finne noe å danse til :)

Det er likevel noe jeg vil gjøre annerledes i mitt eget bryllup, eller bare ha med i mitt eget bryllup og det er:

-Ingen sanger eller selskapsleker, ufattelig kjedelig og kleint BESTANDIG!

-Ikke standard meny med steik og karamellpudding

-Et litt mer særpreget lokale og mer gjennomført stil.

- Dj istedenfor live musikk, synes ofte det bare blir pinlig med en fyr som sitter å klunker på keyboardet sitt.

- Ikke invitere noen til middag og resten til kaffe, men alle til HELE festen.

Er noen andre småting jeg har tenkt på også, men det vil jeg ikke dele med noen ;) så barnslig er jeg!

Et tips er å titte litt på Amerikanske bryllupssider, der får man ofte mange gode tips :) de er jo så kreative!

Skrevet

vi fikk gode tibakemeldinger på vårt, og det var grillfest...! Ikkenoe stæsj, veldig utradisjonelt, ikke dresskode og med masse unger som hadde det kjempegøy. Vi hadde det ute, og var veldig heldige med været. Startet tidlig, og de var ferdig tidlig.

Enkelt, billig og artig, men mye jobb!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...