Gå til innhold

Sender dere penger til Haiti?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare sånn nysgjerrig, da det var tsunami i Tailand så var det jo rene konkurransen om hvem som hadde sendt mest... har ikke sett det samme nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sendte ganske mye penger den første dagen etter jordskjelvet, men følte ikke noe behov for å legge ut et innlegg om det her.

Skrevet

Det har vært mange oppfordringer om det her inne i alle fall. Vi har gitt en slant, og mine foreldre sender penger dit isteden for bursdagsgaver til oss barna i år. Det skjer nesten hvert år, og noen av oss kan være så "heldige" at de får en presang før det skjer noe pappa og mamma engasjerer seg i :) Flott at de gjør det, litt surere når en var tenåring og du mangla de siste lappene på din første levisbukse.

Skrevet

Nei, jeg puttet på bøssa til røde kors :)

Skrevet

Har gitt mer nå enn etter tsunamien. Har nå ringt 3 hjelpetelefoner, både til Unicef, Røde Kors og Plan.

Håper virkelig alle som kan gjør det samme.

Skrevet

Jeg har gitt penger, og gått med bøsse...

Men dette er da ingen konkurranse?? Stakkers mennesker!!! Barna... huffhuffhuff!!!

Skrevet

Jeg har ringt inn...

Skrevet

ja ringte to ganger, så det ble 400kr fra oss...er ikke snakk om noen konkurranse..man gir det man har råd til, det viktigste er at man bryr seg.

Skrevet

Det blir ikke sendt noen penger herfra med det første. Står bare noen få kroner igjen på konto, så det er ikke noe å gi. Men hadde jeg hatt penger så hadde jeg gitt. Har mine faste jeg pleier å gi til.

Skrevet

Ja, og har startet en gruppe på Facebook, en "foreldrestafett" for å få folk til å donere 100 kroner per barn de har til en av de etablerte hjelpeorganisasjonene (Redd Barna, Leger uten grenser, Røde Kors osv.).

Jeg skulle reise til Haiti/Dominikanske Rep. på mandag førstkommende. Nå blir det opplagt ikke noe tur til Haiti, og vi vakler i forhold til DR pga. advarsler mot nytt stort skjelv (forskere gikk ut med dette i dag) og også mange andre grunner. Vi heller mot å reise. Har venner der (som er derfra) som er involvert i hjelpearbeidet fra Dominikanske rep. (mye organiseres derfra), og som kanskje har jobb til oss også.

Det blir nok en annerledes ferie enn vi hadde tenkt denne gangen.

PS: Du må gjerne melde deg inn i gruppen:-)

Skrevet

Nei

Skrevet

Nei.

Synes det er konkurranse tendenser nå også jeg da.

Skrevet

Jeg føler virkelig med alle der på Haiti. Men jeg gir ingen penger. Jeg er fast giver til andre viktige formål så jeg har ikke mulighet til å hjelpe.

Skrevet

Ja. Det er snakk om $10 som kan tekstes inn og legges til vår neste mobilregning. Jeg har regnet ut penger ut og penger inn denne måneden, og når jeg ikke regner med mat, så er det akkurat likt. Men $10 fra eller til spiller ingen rolle.

Skrevet

Nei, men jeg har en bekjent fra Haiti og med hans hjelp og en annen kompis saa har vi startet innsamling av toerrmat og klaer som vi sender over neste uke.

Skrevet

Jeg har ringt inn til Røde Kors, men føler da ikke at det er noen konkurranse (muligens for andre????). Jeg har ringt inn fordi jeg vil hjelpe (tenker på de stakkars barna som lider).

Skrevet

Ja, det har jeg gjort. Men ser overhodet ikke menneskelige lidelser som en konkurranse. Heller medlidenhet.

Skrevet

Ja , det har jeg .Pga av at de trenger all hjelpen de kan få.!!!

Skrevet

Skal sende, men har ikke gjort det enda. Litt mye som skjer på hjemmebanen.

Men det er sant at jeg merker at det er mindre oppmerksomhet/iver enn med tsunamien. Det kan være fordi Haiti virker fjernere for folk, mens mange har vært i Thailand.

Akkurat nå er jeg i Nord Amerika, og der er det det stikk motsatt. Folk hadde lite forhold til Thailand, mens i min hjemby bor det mange fra Haiti og flere har forhold til landet gjennom hjelpeprosjekter o.l. Og vi ahdde sendt politifolk, leger o.a. dit for å hjelpe før skjelvet, noen av disse er blant ofrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...