Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 jeg har så lyst på flere barn, men mannen vet ikke. Tenker at jeg er ennå ung, og om jeg skal gjøre det slutt og finne en ny mann og få de barna jeg vil ha. Skulle ønske jeg hadde visst det jeg vet nå så hadde jeg kanskje valgt annerledes. ikke lett. er det fler som har det på samme måte?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 Hva med de barna du allerede har? Skal de ikke få vokse opp sammen med sin far fordi DU er ego og ønsker enda flere barn?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #3 Skrevet 16. januar 2010 Hvor mange barn har du, og hvor mange ønsker du deg, hvor gamle er barna/barnet ditt? Sett deg ned å ta en alvorsprat med mannen din. Si at du ikke vil presse han men at det er viktig for deg med flere barn og at du vet at du ikke ønsker et liv med f eks bare 1 barn. Si at du ikke skal ta det opp på en stund og gi han litt tid til å tenke, si feks 6 mnd. Innen da må han ha bestemt seg om han vil ha flere så du kan ta et valg om du vil være med han og ikke få flere barn eller velge å avslutte forholdet. Snakket dere om hvor mange barn dere vill ha tidligere i forholdet, og har han sagt da at han ønsker seg flere, må jeg si det er dårlig gjort ovenfor deg å nekte deg det nå. Klart man må være to om flere barn og du ikke kan tvinge han, men syntes det er dårlig.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 Flere av mine venninne ønsker seg flere barn, men mannen sier nei. Jeg synes faktisk litt synd på dem. For oss er det nesten litt omvendt, mannen min kunne gjerne hatt flere barn. Men ønsket er ikke så sterkt at det plager han. Hadde det gjort det, ville jeg seriøst vurdert det, for han tar sin del av ungen og huset, og vel så det.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #5 Skrevet 16. januar 2010 Hvis du visste i utgangspungtet at du skulle ha mange og han var fast bestemt på en etc burde du stikki før dere fikk den ene! Men ting forrandrer seg jo ofte! Jeg hadde ikke så lyst på barn i det hele tatt egentlig, men venter nå mitt 3. og vet ikke om jeg er ferdig med det. Ei venninne av meg skulle ha 5, men rulla inn den etter den første Utover det er du din egen lykke smed, men jeg tror den dine, mine, våre barn løsningen er noe av det mest slitsomme du kan ønske deg!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #6 Skrevet 16. januar 2010 Hadde jeg vært ung og mannen sa nei etter ett barn hadde jeg vurdert å gå ut av ekteskapet. En kan være gode foreldre sammen uten å være sammen. For oss hadde det vært et avtalebrudd å stoppe uten en god grunn etter ett.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #7 Skrevet 16. januar 2010 Ser ikke problemet....du angrer bare nesten.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2010 #8 Skrevet 17. januar 2010 Hvis du ønsker barn, og mannen din er usikker, er det vel ikke noe problem? Du er enda ung! Snakk sammen om det, finn ut hva som holder han tilbake. Kanskje blir han etterhvert sikker på at han vil ha flere. Kanskje er det bare timingen akkurat nå som er dårlig. Det er ihvertfall ikke anbefalt å gå ut av et forhold, bare fordi du vil ha barn NÅ, mens han ikke helt vet om han vil ha flere! Det barnet du har fortjener at du investerer i forholdet, slik at h*n kan få vokse opp med både mor og far.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2010 #9 Skrevet 17. januar 2010 Fint at noen ville svare. Jeg angrer nesten fordi jeg vet ikke om jeg klarer å gå. Elsker det barnet jeg har. Jeg var gravid for to år siden og var kommet langt ut i svangerskapet så mistet jeg. Jeg lengter etter å få nr 2. Men mannen vet ikke om han vil. Kan hende om et år. For meg er det så lang ventetid at jeg føler meg deprimert. Jeg skulle hatt et barn til. Alle rundt meg får barn. Og jeg vil jo også. Jeg gråter og han ser det. men det nytter ikke. Han vet ikke om han orker et til i tliegg til full jobb. Klart det er krevene og ha barn og man skal følge dem opp. jeg vil gjerne ha to barn til. Da vi traff hverandre visste jeg ikke hvor mange barn jeg ville ha. det var ikke det jeg tenkte på da. nå er jeg 27 og føler jeg jeg ung nok til å få to barn til.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2010 #10 Skrevet 17. januar 2010 Gi han litt tid.. finn ut grunnen til at han vegrer seg.. Skjønner godt at du har lyst på flere, og om du sier til han at du vil ha flere barn . helst med han, men om ikke han vil, så må det bli med en annen... Ærlig sak det.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2010 #11 Skrevet 17. januar 2010 Hei Det er viktig at man er åpen her. Det å miste ett barn kan gå hardt inn på mannen også ofte mye hardere enn man tror. Det er kanskje grunnen til at han ikke ønsker fler - at han ikke orker tanken på miste flere. Mange menn er ganske så tilbakeholde med å si hva de føler rundt slike ting. Snakk med han det er jo alltid det viktigste.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2010 #12 Skrevet 17. januar 2010 det tror jeg du har rett i. har snakket med han. og han vet hvordan jeg har det. han er bare ikke helt klar enda. men han sa om noen måneder er det mulighet for at vi kan prøve. håper det. Kan ikke skjønne hvordan jeg har klart å vente så lenge. men ser lysere på det nå
Dunder Skrevet 17. januar 2010 #13 Skrevet 17. januar 2010 Det høres jo ikke ut som om han utelukker det helt. Uansett bør dere komme til et kompromiss. Det blir litt feil å snakke om 2 barn til når han ikke engang vet om han orker 1 til. Og jeg synes det blir litt for kravstort at du skal få nøyaktig så mange du vil uten at hans mening teller. Nå er situasjonen slik at han vil ha 1, du vil ha 3. Da får dere satse på 2. Og du får nesten godta at sjansen er liten for at du blir 3-barnsmor. Og en til har du jo god tid til, du som er såpass ung.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå