heldigemeg2010 Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 ...er det flere enn meg som er drittlei av at "alle andre" får babyene sine før deg til tross for at de har termin etter deg? Er kjempebarnslig, men er bare så lei sjøl nå at jeg unner egentlig ingen og få slippe unna og gå på overtid Jeg er barnslig og misunnelig
cabana Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 Ne,faktisk er jeg kjempeglad for at nurket fremdeles er i magen, den tiden barnet får i magen er gull verdt og kan aldri få tilbakegjort om han hadde vært så uheldig å komme ut.. Jeg får ha han resten av livet ute,så jeg unner ham de få månedene i magen Men gleder meg til å møte ham gjør jeg
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 16. januar 2010 #3 Skrevet 16. januar 2010 Ja, jeg har opplevd dette begge ganger jeg har gått gravid, at ei jeg kjenner som også er gravid med termin ETTER meg har fått før meg.. Hun ene ble satt i gang da, fordi ungen ikke la på seg og måtte være på sykehuset i mange uker, så minsunner ikke henne det. Men var litt kjipern når jeg sendte mld til henne om hvordan det gikk osv da jeg selv var på overtid, også fikk jeg mld om at "jeg har født jeg!", og hun hadde termin to uker etter meg. Da ble jeg LITT misunnelig med det samme ja.. Denne gang var det ei som fødte PÅ terminen MIN! Hun hadde også termin to uker etter meg.. Og nå går jeg her 9 dager på overtid.. Kjente jeg ble litt frustert da hun fikk den dagen, og jeg skjønte at jeg kom til å gå maks over som sist..;P Men såklart, jeg er glad på deres vegne også!!
cabana Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 Jeg forstår ikke dere... Jeg sliter med å holde barnet inne, og skulle gjerne vært i deres sko... Takker gud om jeg klarer å gå til termin med 9 mm livmorhals... Har hatt premature rier,lungemodning og 7 ukers sengeliggende,halve tiden på sykehus med kun toalett/bad lov... Må ligge til fødsel starter,men kniper for livet... totalt vil jeg måtte ligge i 15 uker,men smiler meg gjennom det.. De med overtid forstår jeg,men de som har en stund til termin synes jeg ja, er egoister... Bare min mening.... Så dette er den minste ting å klage/ deppe over...
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 16. januar 2010 #5 Skrevet 16. januar 2010 Det er stor forskjell på de som går og klager FØR termin ja, og jeg ville ikke hatt det som deg istedet for å nå må gå lenge på overtid for andre gang.. Så jeg klager ikke! Men her var vel temaet mer når man er ved termin og noen man kjenner som egentlig skulle hatt etter deg plutselig får, så kommer det noen følelser som man ikke helt kan styre. Man er jo hormonell og følsom i denne stunden, det kan ingen noe for. Du ser jo bare hvordan du nå reagerer på de som har det helt motsatt av deg, og det forstår jeg veldig godt!! Men huff, stakkars deg. Håper det går bra med deg og babyen, at du klarer å holde ut lenge nok!
Gjest Skrevet 16. januar 2010 #6 Skrevet 16. januar 2010 jeg er evig takknemlig for at babyen min har holdt seg der inne til termin, men nå er jeg 12 dager på overtid, og når da folk føder rundt med som bare juling kjenner at jeg blir litt ekstra lei og frustrert inni meg, men samtidig glad for at mine venner slipper å gå gjennom det jeg går gjennom nå...
NostraStoria Skrevet 16. januar 2010 #7 Skrevet 16. januar 2010 Signerer den nordnyma! Kjenner jeg blir litt mer frustrert siden jeg er på overtid - men er selvfølgelig også glad for de som får rundt termin og slipper å gå gjennom det samme. Noen ganger føles det som om han aldri vil komme ut - og det ser ut som jeg må belage meg på igangsettelsen...er utrolig vond og sliten + sliter med søvnen, så det skal bli godt å få ham i armene mine snart! Nordnyma, har du ikke mulighet til å få komme inn på kontroll FØR? Jeg ringte selv til sykehuset og spurte om å få komme inn før pga mye smerter, gikk fint selv uten ny henvisning fra jm. Du er kjempetøff som er på 12. dagen!!
heldigemeg2010 Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 16. januar 2010 Men nå gjaldt dette når man selv er på overtid. Trodde det kom tydelig fram, men gjorde tydeligvis ikke det. Ingen ønsker jo og få en prematur baby og det er SELVFØLGELIG ikke det jeg er misunnelig på. Har selv hatt et komplisert svangerskap med nesten-fødsel flere ganger, og det er selvsagt ikke og foretrekke. Men når man har passert termin er man litt lei og klar for at ting skal skje, men da skjer det ingenting.
cabana Skrevet 17. januar 2010 #9 Skrevet 17. januar 2010 Uhh,nå såg jeg at det gjaldt dere på overtid.. Da forstår jeg dere bedre.. Beklager så mye,som sagt: vi gravide er fulle av hormon.. Men har merket meg noen som ønsker barnet sitt ut nå fordi de var lei av smålige plager.. Jeg forstår dere veldig godt som er på overtid,har møtt noen med samme på sykehus,som måtte bli satt igang.. og det var ikke lett... følte synd på ei spes,som hadde nesten to døgn i fødsel på sjukehuset.. Uff,ble flau jeg nå for min opptreden.. Følelser går amok for tiden...
Gjest Skrevet 17. januar 2010 #10 Skrevet 17. januar 2010 Lillegull er fødeklar: jeg skal inn i morgen klokken 8... så får vi da se hva som skjer. fikk ikke komme i helgen da de ikke har folk til å gjøre sånt i helgene... blæ, jaja, nå er det bare 23 timer til kontrollen, nå telles det på timer, he he.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 17. januar 2010 #11 Skrevet 17. januar 2010 Jeg skal også inn i morgen, og blir satt i gang. Har hatt svake rier natt til i dag og sånn smått hele dagen, men jeg tørr ikke håpe på at det blir av seg selv i natt nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå