Gå til innhold

Å skaffe en amme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette med å amme barna er jo så "in".

I eldre tider skaffet man en amme til barnet hvis det var uten mor, altså en kvinne som kunne la barnet die sitt bryst.

Jeg lurer derfor på om menn som foreksempel Arve Juritzen som ikke har mor til sitt barn, gjør noen grep for å skaffe en amme. Ellers går barnet glipp av noe som anses som sentralt.

Da Moses ble funnet i sivet skaffet faraos datter ham en amme, som via et triks viste seg å være Moses' egen mor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror datteren til Atve Juritzen er litt for stor til å bli ammet

Skrevet

Er det noen som benytter ammer idag da? Trodde det hørte fortida til?

Skrevet

Å ja, dette er helt vanlig.

Ligger haugevis med annonser på Finn!

Skrevet

moren min ammet ei som ble født på samme tid som meg, hun var for tidlig født, og moren fikk ikke melk... mamma hadde nok til oss begge :o)

(1980)

det samme gjorde bestemoren min, hun fikk tvillinger, som døde etter 2-3 dager.. og da ammet hun et annet barn der moren ikke fikk melk..

(årstall ukjent)

Skrevet

Det er vel mer utbredt i andre deler i verden.

Har ikke hørt om sånt i norge..

Skrevet

kanskje ikke en amme, men barn som virkelig trenger det kan få kjøpt morsmelk...har jeg hørt...på rikshospitalet..(?)

Skrevet

Jeg var "amme" i den forstand at jeg ga melk til min niese. Leverte melk flere ganger i uka slik at hun kunne få morsmelk i seks måneder, moren hadde ammeproblemer. Jeg var veldig glad for å kunne gi bort melka, hadde alt for mye, og syntes det var lettere å levere til dem enn til sykehuset nesten en time unna. Egentlig burde det være mer av slikt, mange har for mye og mange har for lite. Sånn er det desverre bare, og jeg tror mange slår ut melk til de har passe, bare fordi de synes det er for mye styr å levere til sykehuset.

Kanskje det skulle blir vanlig med slike annonser i lokalavisa, ja ;-)

Skrevet

Halvparten av ammende har cmv viruset som overføres via morsmelk. Derfor er mme å foretrekke framfor å skaffe en amme gjennom finn.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...