Gå til innhold

Regelmessig kynnere. Hjelp!!!!


MineMe

Anbefalte innlegg

Har hatt mye kynnere helt fra uke 22 ca. Nå er jeg i uke 28 og har mer en noen gang. I dag har det vært mye så jeg tok tiden og ser nå at de kommer eksakt med 40 min mellomrom. Ikke vondt, men ubehagelig. Noen andre med samme problem? Er det vanlig meg så mye eller bør jeg roe hverdagstempoet?

 

Takk for svar dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du må roe tempoet. jeg har også vært plaget av kynnere veldig mye i dette svangerskapet, men jeg ser at det i hovedsak kommer av to ting - at jeg er stressa (skal rekke ting, lang liste av ærender etc), og sex. førstnevnte bør du gjøre noe med hvis du er så plaget, sexen er det jo hyggelig å beholde (synes ihvertfall jeg). jeg sykemeldte meg 100%, og nå er kynnerne mye sjeldnere, det kan gå dager imellom. og det er deilig, for gud så ubehagelig det er når de hagler på sånn.

ta det med ro du, med god samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Har vel en tendens til å få dårlig samvittighet hvis jeg er borte fra jobb eller vurderer sykmelding. Har mye planer på agendaen også som gjør at det ikke er tid til å slappe av.

Skal til legen denne uken så skal høre med han ang evt en aktiv sykmelding får det er ganske plagsomt nå.

 

Enig med deg, sexen er absolutt hyggelig å beholde:)

 

Takk igjen for svar. Nå tror jeg at jeg blir nødt til å roe ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt rart spørsmål , men jeg må bare spørre , hvordan kjenner man at det er kynnere ? Jeg er førstegangsfødende så dere får ha meg unnskyldt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MineMe: du må no roe ned tempoet ditt, ja! eneste måten å roe ned kynnere på iallefall:)) Men trodde ikke kynnere skulle være så regelmessige!?!? Mener å ha lest her inne at hvis de varer så og så lenge, så bør man kontakte føden for en sjekk! Det skader vel ikke å spørre noen fagfolk om man lurer på noe:))

Det virker som om det også er kroppens måte å si ifra på:)) Dette er mitt tredje svangerskapet, og de har begynt tidligere for hver gang gitt...... . Skulle vel ikke tro at kroppen trengte lengre "treningstid" før fødselen for hvert svangerskap eller? hehe merkelige greier:))

 

 

--> Anonym: Kynnere kjennes ved at magen strammer seg veldig og blir helt steinhard å ta på.... det kan være ganske ubehagelig og noen ganger litt vondt:( De skal ikke vare så lenge eller være veldig intense! Men jeg tror ikke det er alle som er veldig plaget med dette...

Jeg tror du skjønner fort hva det er når det kommer:))

(og jeg er fryktelig dårlig til å forklare, så kanskje noen andre har en bedre måte å beskrive det på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med føden i dag etter at det har vært ganske intenst i dag på jobb. Hun ga meg streng beskjed, etter å ha forklart saken, at jeg må roe ned. Snakket litt med samboeren ang dette iom at jeg har litt vanskligheter med å slappe av i forhold til jobb, så nå er det bestemt-jeg skal slappe av!!!Skal til legen denne uken så mulig jeg jobber litt kortere dager, evt så må arbeidsmengden ned. Takk for råd, som du sa Nine så er det greit å ringe føden for sikkerhetsskyld. Synes de var veldig hyggelige og behjelplige der.

 

Anonym: Når det kommer så merker du det. Da jeg leste om det i starten så var jeg også litt usikker på hvordan det skulle kjennes ut, men det merket jeg definitivt da det begynte å komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også plaget med hyppige kynnere, og så har jeg lavt blodtrykk i tillegg, så nå går jeg sykmeldt 50 % og det går mye bedre. Man kan jo ikke ha dårlig samvittighet for det kjære deg, om ikke folk har forståelse så er det deres problem, ikke ditt. Du har tross alt ikke bare deg selv å tenke på lenger, og det er ikke meningen at man skal være totalt utslitt til fødselen heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er også førstegangsfødende og forstod ikke at jeg hadde kynnere før jordmor kjente det på magen min. Jeg har i langt tid kjent dette, men har trodd at det va babyen som romsterte. Det kjennes ut som om babyen skyter rygg føler jeg. Jeg har ikke følt at hele magen strammer seg, slik som andre beskriver. Samtidig som dette skjer får jeg også mer tissetrang, siden kynnerne presser babyen nedover.. Dette forstår jeg nå. Men har tidligere kalt det romstering! hehe... :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...