ღMorgenSolღ Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 Kan dere beskrive dette for meg? Vet det ikke kan være enkelt, men et forsøk ?
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 Jeg hadde... Skal vi se:-p hehe;) Det begynte med menssmerter bak i korsryggen, så ble de kraftigere og begynte å bevege seg forover mot magen, så ble magen steinhard, før riene beveget seg tilbake i ryggen og forsvant sakte som menssmerter/murringer igjen:-) I begynnelsen gikk ikke riene helt frem til magen da:-)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 16. januar 2010 #3 Skrevet 16. januar 2010 Je kjente det bare i ryggen. Det kjentes ut som noe strammet seg i korsryggen. Akkurat som en skruestikke som bare vridde rundt, strammere og strammer for hver gang... kan ikke beskrive det på noen annen måte.. eller mer som et bredt belte rundt livet, med skrustikke i ryggen. Strammet noe voldsomt, så jeg måtte på en måte strekke ryggen. Etterhvert ble det slik at jeg ikke klarte å sitte stille..
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 Akkurat som at jeg stod inn mot en vegg, med gaflene til en truck som presset i korsryggen! Men når jeg beskriver det, så høres det i grunn verre ut enn det det var. Men var som noe hardt presset konstant i korsryggen.
<3tregutter<3 Skrevet 17. januar 2010 #5 Skrevet 17. januar 2010 Jeg hadde sånne "ryggrier" med førstemann. Var noe helt annet enn med de to andre, der riene var mer "over det hele". Det er noe med hvordan barnet ligger tror jeg, måten de skrur seg nedover i bekkenet på og hvor de trykker på nervene. Nå vet ikke jeg grunnen til at du spør om akkurat dette, regner med at du ikke har født barnet ditt enda? Vil nødig skrive noe som kan skremme, og det er jo slett ikke sikkert at du får sånne rier heller! Men min opplevelse av ryggriene var at de var vondere enn "vanlige" rier og gav meg en lammende følelse - følte at jeg hadde brekt ryggen.... Fikk epidural etter ei stund, og det var himmelrike!!! Mener den dag i dag etter to fødsler til - uten noe bedøvelse - at jeg ikke hadde klart meg uten den epiduralen første gang. Mener at man skal gå til fødsel med et åpent sinn ang smertelindring, man vet aldri hvordan det blir eller hva man kommer til å trenge! Jeg har venninner som har hatt store ambisjoner om å føde uten medikamenter, og som har hatt nederlagsfølelse etterpå fordi de ble nødt allikevel. Det er jo ikke den følelsen man skal sitte igjen med etter en sånn bragd! Skulle ryggriene dukke opp, så er iallefall min erfaring at epidural hjalp kjempegodt!!
annabe36 Skrevet 17. januar 2010 #6 Skrevet 17. januar 2010 Ja, kjentes -som noen andre nevner her- som om ryggen skulle brekke, riene satt som i et stort ringformet område med halebeinet som sentrum. Det hjalp veldig at mannen masserte så hardt han kunne med en sånn "trebeint" massasjesak. Kunne ikke bli hardt nok, så jeg ble litt hissig når han ble utslitt etter kort tid hehe.. Fikk forklart at det har med hodestilling å gjøre, min skrudde seg til ansiktsposisjon. Jeg syntes egentlig det var greit å ha smertene der heller enn mage/ underliv!
ღMorgenSolღ Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 17. januar 2010 Grunn til at jeg spørr er for at jeg igår kveld begynte få noen skikkelige tak i ryggen.. Tok meg en paracet og gikk å la meg men det har holdt på i hele natt.. Da jeg ikke fikk sove før i 4 tiden, og når jeg først sovnet så vaknet jeg hvert 10min av vondt i ryggen.. Er slik at jeg blir litt ør av det, har somregel menssmertene i ryggen og dette er likt bare 10 ganger verre.. Som om alt fra hoftene og bak strammer til og stikker inni der. Men det har vert det samme i SÅ mange timer nå... =/ Ingen fremgang!! Begynner bli litt lei..
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 17. januar 2010 #8 Skrevet 17. januar 2010 Du har sikkert rier, bare at du er i modningfasen ennå Januar, gutt, fødeklar
ღMorgenSolღ Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 17. januar 2010 Det har sikkert vert rier i natt! For nå var det masse slim og blod på papiret!!
<3tregutter<3 Skrevet 17. januar 2010 #10 Skrevet 17. januar 2010 Da kom nok proppen:-) Og det du beskriver over i det andre innegget ditt høres veldig ut som rier! Så spennende!!!!! Masse lykke til:-))))))
spireliten Skrevet 17. januar 2010 #11 Skrevet 17. januar 2010 Dette hørtes ut som hos meg selv med førstemann. Så spennende. Håper det skjer noe nå Lykke til !!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå