Gå til innhold

Ang hormonspiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satte inn hormonspiral i begynnelsen av desember. Dagen etter innsetting sjekket jeg, og kjente trådene slik jeg har forstått at man skal gjøre. I går kom jeg på at jeg skulle sjekke igjen, men greier ikke kjenne noe.

Dere som har spiral, kjenner dere trådene hele tiden?

Blir engstelig for at den kan ha flyttet på seg og ligger feil nå. Sjekket med UL ved innsetting, da lå den som den skulle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingen her som har hormonspiral som vil svare...?

Skrevet

Har aldri kjent etter. Hatt hormonspiral i 2 år og den fungerer som den skal.

Skrevet

Er det ingen som har kjent etter altså? Trodde det var en vanlig ting å gjøre jeg...?

Skrevet

Tror ikke det er vanlig å kjenne etter. Så lenge du ikke merker at den har falt ut sitter den på plass.

Skrevet

Jo, jeg pleide å kjenne etter. Det er den eneste måten å forsikre seg om at den fortsatt er på plass. Hadde hormonspiral i flere år, men opplevde at den kom ut av seg selv. Gå til legen for å sjekke at den fortsatt er der.

Skrevet

Det er ikke vanlig å skjekke seg,

Skrevet

Ok, da skjønner jeg at det er ikke vanlig å kjenne etter... Men, den er jo ikke kommet ut, det ville jeg jo merket? Tanken min er om den har forsvunnet innover...? Akkurat som om det er den hangaren der, haha!

Men det er vel ingen som har spiral som hadde orket å kjenne etter om dere kjenner trådene?

Herregud, for en sær ting å spørre om... :)

HI

Skrevet

Ha ha- nei jeg gidder ikke å kjenne etter. Vet du noe om livmorens anatomi? Den kan kun forsvinne ut gjennom skjeden- hvis den er satt riktig inn. Den kan ikke vandre ut i eggstokkene. Hvis den skal komme seg ut gjennom livorens vegger må den ha vært plassert feil ved innsettelse.

¨

Pul og kos deg- dette går nok fint!

Skrevet

Jeg har nettopp fått spiral, og jeg kjenner ikke noen tråder. Hmm...

Skrevet

Hehe, joda jeg vet litt om anatomien. Tanken min var vel mer om den har forsvunnet lenger inn i livmoren enn den skal være? Aner ikke hvor stor en slik spiral er heller jeg.

Men hvis dere sier at så lenge den ikke er kommet ut skjeden så kan jeg være sikker på at den ligger rett, så tror jeg dere på det. For jeg regner med at den er så stor at jeg ville sett det om den plutselig lå i trusa en dag? :)

HI

Skrevet

Mine tråder har "forsvunnet" innover, så når jeg skal ta spiralen ut må jeg til gynokolog med ultralyd. Men den ligger som den skal, og det plager meg ikke

Skrevet

Livmor er livmor og spiralen åpner seg som en T der inne og fyller opp nesten hele plassen. Så lenge du ikke har en utrolig stor livmor så går dette bra!

Selve spiralen uten tråder er ca 3 cm lang.

Skrevet

Ok, tusen takk for svar. Da skjønner jeg at spiralen nok er der den skal være, og at det bare er trådene som har forsunnet litt innover. En 3 cm lang ting i trusa ville jeg garantert lagt merke til, så ut er den i alle fall ikke kommet :)

Hva skulle man gjort uten DIB, her er det alltid noen som kan noe om det meste :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...