ellen-propellen Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 Hva gjør man med godteri? Min datter på 5 er småspist til og med på godteri. Vi kan plukke godis i butikken (smågodt),ho får 10-15 biter totalt i posen sin. Men hun spiser ikke opp dette. Skal hun da få mindre neste lørdag? Eller skal hun få lov å spare? Og spise av det utover uken? Jeg vil gjerne lære henne gode vaner både ang godteri og sparing. Hva gjør dere/ville dere gjort?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 Mine er ikke småspist i den avdelingen, men av og til å så glemmer de å spise opp resten. Da får de lov til å spise det på søndag til barne-tv hvis de vil. Mine får velge selv, men smågodt har vi helt glemt så de får noe velge noe ala kjærlighet, pez, liten melkesjokolade osv..
Gjest Skrevet 16. januar 2010 #3 Skrevet 16. januar 2010 Gutten min har noen ganger litt godteri igjen på lørdagskvelden. Så lenge det er snakk om lite får han resten etter frokost på søndag. Forsvinner det ikke da går det i søpla (bak guttungens rygg, av hensyn til husfreden). Forsøker å ikke ha noe godteri på ukedager, uansett hvor lite, bare fordi jeg synes det er en fin vane å kun spise slikt i helgene:)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 Jeg vokste opp med at vi kjøpe noe godt som vi satte i en bolle på bordet, den som ville ha spiste. Ingen som heiv seg over godtet for å si det slik. Bollen sto på bordet til det var tom. Om det var tomt samme dag eller om det var mer igjen frem til neste helg gjorde ingen ting. Og hvem dag vi spiste det på gjorde heller ikke noe. Jeg syns denne ordningen er veldig ok, og har lyst å vidre føre det til mien barn. Men det er litt vanskelig når jeg har ny mann og stebarn som absolutt ikke er vant med dette, men begynner å nerme oss litt hvertfall. Om ungene får godteposer i bursdager osv, vil de spare dette. Dette legger de i godteskuffen vi har på kjøkkenet. Selv om alle ungene vet at det er noe i den skuffen, er det ingen som går og snoker. Er de i skuffen tar de sitt godt. Vi har alltid litt micropop, og når vi har vært i sverige så fyller vi den opp og tar litt hver helg.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #5 Skrevet 16. januar 2010 Vi har liggende sjokolade osv i skapet, og gir han litt på lørdagen. Det han ikke spiser får han en annen gang (ellers så spiser jeg det, gravid som jeg er:/) Har ingen tradisjon på at vi går og plukker ut lørdagsgodt, men han vet at han får godteri den dagen.
ellen-propellen Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 16. januar 2010 Puffer denne så vi kan se den sammen med den andre lørdagsgodt tråden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå