Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 Kan dere ikke hjelpe meg litt på veien mot klarhet ? Noen som vet hvor mye støtte man får fra lånekassen pr. månde når man er hjemme i permisjon fra studiene ? (høyere utdanning, universitet). Nederst på denne siden fant jeg en oversiktstabell: http://www.babyverden.no/tema/temakategorier/okonomi-og-rettigheter/student/student-og-gravid/ Min samboer tjener ikke over 24.780. Ut i fra dette får jeg 10 160,- kr pr månde. Men gjelder dette kun dersom jeg studerer fulltid, eller gjelder den også når jeg er hjemme i permisjon ? (Jeg har permisjon fra fulltidsstudier)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 Hvorfor ikke bare snakke med lånekassen om det? Det er de som best kan gi informasjon om akkurat din situasjon. Jeg har FORSTÅTT det sånn at du får det beløpet i permisjonstiden, men det er spesielle regler for hvordan du skal melde inn svangerskap/fødsel til lånekassen, så det er best du kontakter dem.
Tøvsjura Skrevet 16. januar 2010 #3 Skrevet 16. januar 2010 Dette beløpet får du selv om du er hjemme i permisjon. Jeg har selv fått fødselsstipend fra lånekassen 2 x :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå