Gå til innhold

Kjære "studentmamma'er" :-)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere ikke hjelpe meg litt på veien mot klarhet ?

 

Noen som vet hvor mye støtte man får fra lånekassen pr. månde når man er hjemme i permisjon fra studiene ? (høyere utdanning, universitet).

 

Nederst på denne siden fant jeg en oversiktstabell:

 

http://www.babyverden.no/tema/temakategorier/okonomi-og-rettigheter/student/student-og-gravid/

 

 

Min samboer tjener ikke over 24.780. Ut i fra dette får jeg 10 160,- kr pr månde. Men gjelder dette kun dersom jeg studerer fulltid, eller gjelder den også når jeg er hjemme i permisjon ? (Jeg har permisjon fra fulltidsstudier)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke bare snakke med lånekassen om det? Det er de som best kan gi informasjon om akkurat din situasjon. Jeg har FORSTÅTT det sånn at du får det beløpet i permisjonstiden, men det er spesielle regler for hvordan du skal melde inn svangerskap/fødsel til lånekassen, så det er best du kontakter dem.

Skrevet

Dette beløpet får du selv om du er hjemme i permisjon. Jeg har selv fått fødselsstipend fra lånekassen 2 x :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...