Gå til innhold

Kan man tattovere seg når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei. man KAN få infeksjoner.

seriøse tattooartister sier iallefall nei til dette.

du klarer vel å vente til etterpå....?

Skrevet

Okei :)

Ja, det gjør jeg :) Ikke noe problem!

Bare noe jeg lurte på igrunn. Ville vell ikke ha gjort det under graviditeten uansett :)

Skrevet

Jeg har undersøkt dette før, og da kom vi frem til at det kan man... Også hørt fra en seriøs tattoo artist..

Infeksjoner KAN man få uansett, er nok bare værre når man er gravid..

Skrevet

Kjempeseriøs tattooartist som ikke har noe problemer med å tattoere gravide damer... Øh!

Jeg ville aldri bruke en tattooartist som ville tattoert meg når jeg var gravid. De vil ikke det pga komplikasjoer som KAN oppstå (både hos gravide og ikke-gravide). Hvis den gravide mister så vil ingen ha skylden for det...

Skrevet

Kroppen er mer enn opptatt nok av å nære barnet og graviditeten. En tatovering vil gro saktere under graviditet. I tillegg til at pigmentene i kroppen under en graviditet kan gjøre at tatoveringen rett og slett blir lite pen.. Derfor tatoverer ikke seriøse tatovører gravide.

Skrevet

Jeg satser på at dere alle har tattoveringer og har store kunnskaper om det dere skriver eller???? Jeg har tattovert meg i 7 år nå, er rimelig full av blekk og jeg har til og med tattovert meg mens jeg har vært gravid. Dette gikk strålende fint.

men.....

Får man en infeksjon ( noe som er veldig sjeldent her i Norge), så kan det skade fosteret. ( Risken er da størst for blødforgiftning)

Tar man tatto på visse steder så kan også fødselen bli satt igang.

Men det har ikke vært noen beviser for at en tattovering i seg selv er skadelig for fosteret.

Har snakket om dette med flere av profesjonelle tattoverere, de tar ikke tatto på gravide fordi ingenting er sikkert og derfor det beste og la være.

Noen artister mener at hvis mor er vant med tattoveringer så er det tryggere og ta en for da vet hun hvordan kroppen reagerer. Hun vet om hun tåler blekket og smerten. Men en som aldri har tatt tatto før, vet ikke om det vil bli for smertefult for kroppen og heller ikke om hun tåler blekket. Får en mor mye smerte kan dette skade fosteret ved at fødselen også kan bli satt igang. Barnet kan også bli veldig stresset, det er jo heller ikke bra.

Mitt råd er å vente til etter at man har født for å være på den sikre siden. Men er man som sagt vant til det og man ikke klarer og vente sånn som meg, så prøv og plasser den på et sted som ikke er relatert til akkupunkturpunkter som modner eller setter igang fødselen. Ikke ta noen store motiver heller, sånn at kroppen må tåle smerte over lengre tid.

Pigmentene i kroppen er jo heller ikke som de pleier. Så ja tattoveringen kan bli blass, men dette kan lett farves opp igjen. Huden gror like bra uansett, så fremst ikke man peller for mye. Men stedet kan bli litt ømmere og kan også klø mer.

Lykket til!

Skrevet

Tusen takk for langt og innholdsrikt svar :)

Skal nok klare å vente ja :) Men utrolig lang vente tid :P Hehe!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...