KR0705 Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 De siste dagene har jeg hatt hard mage men masse menssmerter i magen som "jobber" seg nedover beina/låra. Er vondt, men ikke uutholdelig. Våkner ofte på natta med sånne smerter. Har masse kynnere, magen blir hard og det er ubehagelig. Menssmerter og kynnere er det rier? Kan noen forklare meg forskjellen i såfall. Jeg er i uke 33 så kan godt vente litt til før jeg får rier.
Frøken B ღღ Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 Jeg har hatt mer kynnere av økende intensitet de den siste uka. I dag har det vært ekstremt. Vondt og ubehagelig, men langt fra regelmessig. I ettermiddag og kveld har det forandret seg. Det vonde området har spredd seg fra midt på magen til å være verst i sidene og rundt skambeinet. I tillegg er det vondt i ryggen, fra like under skulderbladene til rundt hoftene. Aner virkelig ikke om dette kan kalles rier eller om det fortsatt er kynnere, men merker at jeg har blitt mer oppmerksom på evt. regelmessighet. Termin er ikke før 22. februar, så det føles litt uvirkelig at det kan være noe annet enn kynnere...
Frøken B ღღ Skrevet 17. januar 2010 #3 Skrevet 17. januar 2010 Her var det visst snakk om rier likevel. Etter av det fortsatte å øke i intensitet så ringte jeg føden og de ville ha meg inn til sjekk. Har nå ligget og telt rier og minutter og har fått drypp for å stoppe dem siden jeg evt må flyttes til et annet sykehus for fødsel. Når vi kom inn var det 8 min. mellom, nå virker det som om de har stoppa helt opp. Heldigvis, for DETTE var jeg ikke klar for!
KR0705 Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 17. januar 2010 Lykke til Jeg fikk baby i uke 29 forrige gang og han er frisk og rask. Skjønner veldig godt at du ikke er klar enda. Kanksje det stopper opp og du får gå noen uker til. Du må si i fra hvordan det går da.
2tettebabyer Skrevet 17. januar 2010 #5 Skrevet 17. januar 2010 Det lurer jeg og på... i går hadde jeg vondt i korsryggen og helt nederst i magen, og det strålte nedover i beina. Har ikke hatt sånn vondt før, så jeg lurte litt på det samme som deg, om det kunne være starten på noen rier, evt maserier, eller om det var kynnere. Følte selv kynnere var på en annen måte, men dette var jo langt i fra regelmessig og etter ca to timer forsvant det helt. lurer skikkelig på ka det var :-( skal ikke være lett dette altså... :-(
Frøken B ღღ Skrevet 17. januar 2010 #6 Skrevet 17. januar 2010 Oppdateringen fra meg blir som dette: har ligget med riehemmende drypp i natt med redusert dose fra kl. 4.30. Kl. 8 begynte riene å ta seg opp igjen og det ble raskt bestemt av jeg blir overflytta til sentralsykehuset. Nå har vi akkurat kommet dit og er veldig spente på hva som skjer. Hvis riene tar seg opp igjen nå så blir de ikke stoppa. Venter i spenning og ser hva som skjer.
KR0705 Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 17. januar 2010 Jeg skal på kontroll til torsdag. Skal høre med legen da. Ikke sikkert de kan svare, men... Ikke termin før 6 mars så håper bare det er vanlige kynnere. Frøken B. Jeg skal følge med på hvordan det går med deg. Er du mer klar for å få baby eller håper du at riene stopper? Har du åpning?
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 17. januar 2010 #8 Skrevet 17. januar 2010 Jeg har det slik også... utfra min termin så er jeg i uke 39, utfra ul så er jeg bare 33... På 2 dager så har jeg hatt utholdelige kynnere, murringer i ryggen & så har magen sunket kraftig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå