Gå til innhold

ordentlig syteinnlegg!


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

faren til småen er på jobb i utlandet på ubestemt tid. så jeg er temlig innestengt for tiden. men i dag skulle han være hos farmor og jeg skulle ha min første frikveld siden romjulen. jeg hadde fått lånt bil og skulle til en venninne og spise sushi og planlegge bryllupet hennes.

 

også kommer mamma og spør om hun kan ta bilen og hente lillesøster. en strektning som normalt sett er 1 time unna med bil. da er klokken 6 så jeg sier ja om hun reiser med en gang.

ringte henne nå og hun er framme der nå. hun har brukt 2 timer 1 vei.

 

altså, det blir ikke noe jente kveld. og det blir ikke noe sosialt liv og jeg må nok en kveld være innestengt og når neste frikveld kommer er jo temlig uvist, siden barnefar har reist bort.

 

jeg vil også ha et snev av sosialt liv!

 

det er i grunn rart hvor ekstremt leiseg man kan bli for noe alle andre tar som en selvfølge

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Næmmen usj da....

Jeg har gullfisker og rødvin og bor kun en togtur unna:o)

Skrevet

Bor venninna di så langt unna deg da? Ingen muligheter for at hun kan hente deg, taxi, andre som kan kjøre deg?

 

Skjønner godt du blir lei deg jeg.

Skrevet

nei kommer meg ikke til henne med mindre jeg ta taxi og det koser masse. det er vel mest det at jeg ikke har noen troverdighet hos noen mer.

på onsdag skulle jeg spise lunsj med en venninne. men søster ble 3 timer for sent med sin eskamen (som jeg var modell på) og da satt en venninne og ventet på meg for å spise lunsj. og jeg dukker jo ikke opp...

 

dagen etter skulle søter passe så jeg skulle på samkroa med klassekammerater - første klassefesten. og jeg dukker ikke opp fordi søster må jobbe.

 

og sånn er det hele tiden. ingen inviterer meg mer. for jeg dukker jo aldri opp på noe

Skrevet

Usj da.... Kjipern. Ingen som kan kjøre deg da? Også krever du at moren din henter deg?

Skrevet

du er ekstremt søt dronningen! :)

 

akkurat nå kan jeg ikke gå noen steder, for gråtende mennesker ser folk så rart på... hehe

 

kanskje jeg skulle gjort det. jeg har dublis (eller hva det heter)

Skrevet

nei ingen som kan kjøre. noen har jo stukket av med bilen... :P

og de andre er jo innelåst sånn som jeg pleier å være.

Skrevet

Nei vet du hva? Det var da skikkelig dårlig gjort..

 

Får helt vondt av deg...:-(

 

Sender deg en varm klem.. Ingen i hele verden som kan kjøre deg ut til venninna di??

Skrevet

neste tog går 21.22.... det blir jo temlig sent(?)

Skrevet

All sympati, vet hvordan det er å være innestengt alenemamma...

 

Jeg er selv innestengt nå, pga brudd og noe luftveisinfeksjons greier jeg ikke har dratt meg til legen med enda. :-( Begynner å bli grusomt gretten og lei...tyter stemmeløst på de rundt meg siden jeg har trolig fått noe virus på stemmebåndet, så kommunikasjonen går i fakter, veiving og fresing mellom tenna... Ute ligger snøen som jeg har savna vinter etter vinter her.....skulle så gjerne vært på skitur med barna, kunne kjørt bilen min ikke minst...mannen er bare sur og lat siste dagene....sitter å sier ingenting, gjør ingenting....GRRRR.....bare til irritasjon akkurat nå. Virker som han er sur pga at jeg ligger nede for telling, for det er jo min egen feil at jeg har falt ned trappa, og min egen feil at det ikke funka helt å ta av gipsen...

Skrevet

ps...kjempe klem skal du også få....og det er helt normalt og greit å bli skikkelig lei seg når sånt skjer. Det er rett og slett URTYPISK.

Jeg husker selv for mange år sia, hadde fått meg en kjæreste og foreldra mine hadde endelig gått med på å ha guttungen i 4 dager så jeg skulle få tid sammen med ham ( bodde i en annen by). Samme kvelden som jeg kom fikk jeg telefon, guttungen hadde veldig høy feber, jeg kunne ikke reise da siden siste bussen hadde gått, men måtte vente til morgenen etter, reiste da hjem, viste seg at tassen hadde fått skarlagensfeber av alle ting...

 

En annen gang hadde jeg planlagt at jeg skulle reise til England å besøke bestevenninna mi ei uke, foreldra mine skulle passe guttungen da også, vi var på hytta uka før, og der lekte han med barnebarnet til noen "hyttenaboer", gutten som nylig hadde kommet hjem fra "syden" ble veldig syk samme kveld, kraftig oppkast og diarè, 3 dager senere ble min også syk, så syk at jeg måtte kontakte reisebyrå og forsikringselskapet for å kanselere turen....ble aldri noen tur for å besøke venninna mi, ikke ofte jeg fikk tilbudet og det knekte nok viljen til å legge store planer i lang tid etterpå.

Til tider er det skikkelig surt dette livet....heldigvis har man så mye ellers som skaper glede...men det er vanvittig kjipt når alle planer går rett i vasken....har venninner som har opplevd ligende ting også....særlig de som er alenemødre og virkelig trenger disse avbrekka av og til.

 

Skrevet

ja. og det er ett eller rannet med at man har fått ja og skal. om de hadde sakt nei med en gang, så hadde det ikke vært noe problem. da hadde man jo ikke fått et håp og gledet seg til et sosialt liv.

 

det er å pine folk å si "ja gå og kos deg" - "nei foresten det går ikke alikevel". hundre ganger!

Gjest sug lut
Skrevet

Du får komme dere hit og så legger vi sneipen din inn hos min, og så drar du på byen!

Skrevet

JO takk, det har også skjedd her noen ganger, kun med foreldra mine, aldri med svigers. De har t.o.m tatt unga MED spysjuke de for å hjelpe oss, enda svigermor er sjukepleier. Det har aldri mamma gjort i hvertfall....forskjell på folk..

Men foreldra mine har stilt opp de også, for all del, men skulle bare mangle i grunn så mye jeg har stilt opp for dem mens søskna mine var små, og når de har trengt storesøstra si som store ( vært ute å lett etter dem, dratt dem hjem fra fester, trøsta og tørka spye)...

 

Skrevet

hehe... søtnosen min :)

Skrevet

Oj sann, jeg så innlegger ditt først nå....

Men du har jo barnefri ikke sant? Dra til endestasjonen pål lokaltoget også går du på club K, mannen min er der.... du kan godt få låne han i kveld!

 

Men da må du levere han tilbake i ubrukt stand og ikke så ekstremt sliten....

Gjest mamma til 2 prinsesser:)
Skrevet

Det synes jeg er frekt av din mor:(

Men siden du har barnefri da så for du drikke litt vin å kose deg alikevel...tenke positivt..men skjønner den er lei altså!!!

Skrevet

takk søtnos :)

 

jeg ringte en venninne etter at jeg hadde drukket litt baylis også leste vi poesi over tlf og diskuterte politkk :)

 

man får gjøre det beste ut av det. men jeg skulle ønske jeg slapp og være så lite troverdig som venn

Skrevet

Du får forklare ovenfor vennene dine at du er lei for det som har skjedd. Og så får du spørre om hjelp, men at det er viktig for deg at de holder sin del av avtalen.

 

Godt at kvelden ble litt hyggelig for deg likevel da:-)

 

Det føles litt trøttsomt å være innestengt som du kaller det. Jeg brukte å dra på overnatting til venninner av og til- da var det mulighet for meg å være sosial samtidig som jeg hadde arvingen. Men, jeg skjønner at det blir noe annet når det var noe til hadde sett frem til og at du derforble skuffet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...