Gå til innhold

Hvordan forminsker jeg bilder?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vær så snill og svare:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har Microsoft Office Tools, så finner du der et program som heter Microsoft Office Picture Manager. Der velger du først bildet og så i bildemenyen (Picture) øverst på siden velger du resize picture. Husk å ta save as ellers så blir bildet lite for alltid (istedet for at du beholder en stor kopi).

 

Du kan også åpne bildet i windows photo galery og velge email picture. Her får du velge hvilke størrelse du vil sende bildet ditt i.

 

Du kan også åpne bildet i Paint og velge reseize fra Image menyen, men her reseizer du i prosent så det er kanskje ikke så lett å få oversikt over hvor mye du må forminske bildene for å få den pixelstørrelsen du er ute etter (f.eks 800x600).

 

Du kan laste ned XnView fra internett. Det er et gratis og greit billedbehandlingsprogram.

 

Husk å velge 'Save as' når du forminsker slik at du ikke erstatter og dermed mister bildet med den beste oppløsningen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...