Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 Både jeg og samboeren går på rehabiliteringspenger fra nav, samboeren er ute i praksis 100%, og jeg skal ut i praksis 50%, hva mener da nav at vi skal gjøre med sønnen var på 10 mnd? Får jo ikke barnehageplass på dagen, har heller ingen som kan stille opp som barnevakt de dagene vi trenger det heller. Har vi krav på støtte til det?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #3 Skrevet 16. januar 2010 Noen som har forslag til hva vi kan gjøre? Kan vi forvente at nav tar hensyn til dette?
Gjest Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 Da mener Nav at dere skal skaffe dere pass slik alle som er i vanlig arbeid er nødt til når fødselpermisjonen deres er over...
Gjest ->>- Skrevet 16. januar 2010 #5 Skrevet 16. januar 2010 Nei, det kan dere nok ikke forvente. En av dere kan be om å få utsatt rehab-opplegget (og da miste rehab-pengene for en periode) eller dere kan skaffe dagmamma eller annen barnepass.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #6 Skrevet 16. januar 2010 Skjønner det! Men når vi har vært på møte med nav har det virka som om praksisplassen min skulle avvente litt. Men nå har det blitt slik at jeg skal starte med en gang. Har ikke fått noe tid til å søke barnehage eller noe. Kan de ta hensyn til dette? HI
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #7 Skrevet 16. januar 2010 Det tar omtrent 10 minutter å søke barnehageplass, så at du ikke har hatt tid til det er litt tynt...
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #8 Skrevet 16. januar 2010 Vi går begge til behandling selv om vi er/skal ut i praksis, så de kan ikke ta fra oss rehabiliteringspengene da? Huff, ble plutselig en vanskelig situasjon dette. Er ikke lett å skaffe seg en barnevakt på dagen heller, når kontaktnettverket ikke er stort. Heller ikke mange som har fri på dagtid. HI
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #9 Skrevet 16. januar 2010 Er jo ikke å søke plass som er problemet, men å få den. Man får jo ikke et ja/nei svar fra barnehagen på 10 min.
Gjest ->>- Skrevet 16. januar 2010 #10 Skrevet 16. januar 2010 Jo, jeg mener de kan det om dere ikke følger det opplegget de pålegger dere, altså praksisplass i dette tilfellet. Sjekk med kommunen/bydelen du bor i hva som skal til for å få prioritert barnehageplass der dere bor. Noen steder kan man få prioritet f.eks ved sykdom/store belastninger i familien, og det kan det kanskje regnes som om dere begge er avhengige av behandling.
Gjest Skrevet 16. januar 2010 #11 Skrevet 16. januar 2010 Sett inn annonse i avisa og heng opp "søker dagmamma" på butikker og kjøpesentre. Ring barnehagekontoret i kommunen og hør om det er mulighet å få plass.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #12 Skrevet 16. januar 2010 Tror heller det går på at du og samboeren din er arbeidskye jeg;)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #13 Skrevet 16. januar 2010 Har nesten samme problem selv.. Men trenger kun barnevakt noen få timer i uka eller annenhver uke..(Går kun til behandling foreløpig..) Jeg har ett relativt lite nettverk, Er ikke så lenge siden jeg flyttet til ny plass.. Barnefar jobber 100%, og vi har ikke familie i nærheten.. Samtidig er jeg faktisk redd for å sette inn anonse i avisa, for gudene vet hvor mange SYKE mennesker som finnes der ute! (Se bare på forumet her..) Til nå har BF vært nødt til å ta seg fri fra jobb for å passe ungen på ett par mnd når jeg har vært til behandlig.. Men dette blir jo forferdelig dyrt i lengden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå