Gå til innhold

Dumt spørsmål ang halsvondt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har for det første hatt vondt i halsen av og på i 2 uker nå!! Var hos legen på torsdag og han kikka i halsen og tok crp,den var på 11! Men idag har jeg fått igjen så vondt på ene sida i halsen og det gjør vondt å snakke + bevege tunga + når jeg klemmer utenpå halsen,oppunder kjevebeinet!! Gjør noe himla vondt å svelge (er litt pinglete da) ser bare at det er litt rødt baki der når jeg lyser med ei lykt...

Men det jeg lurer på er om det kan være litt muskelvondt samtidig siden det gjør så vondt når jeg beveger tunga og snur på hodet? Jeg sliter jo med muskler som blir vonde både her og der til tider og nå har jeg hatt en lang periode der jeg har vært anspent i hals og svelg!!

Håper noen svarer på dette teite spørsmålet...Mulig det bare er noe virus som er ute å går...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå gjetter jeg bare, men type liten virusinfeksjon kan gi sår hals uten særlig forhøyet crp og likevel skape reaksjoner i lymfekjertlene som gjør at du får stiv nakke/vondt utenpå halsen.

Skrevet

Takk for svar! Leste nettopp noen med lignende symptomer på lommelegen og det var trolig en virus og det kunne ta uker/mndr å bli kvitt! Så da er det nok det,ingen feber så...Og det kom samtidig som forkjølelsen men den er på vei bort!

Skrevet

Er nok et virus ja, kan jo være veldig vondt og ubehagelig selv om det er virus, kan føle seg ganske dårlig. Hvis det bare er rødt i halsen er det virus, hvis det er et hbvitt belegge eller hvite prikker i halsen eller på mandlene er det bakteriellt og bør behandles.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...