Gå til innhold

noen som har leddgikt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen tror jeg kan ha fått leddgikt.

Det startet i høst med betennelse i begge føttene, som jeg ikke ble kvitt. Etter to kurer med kortison ble jeg kvitt det...i to uker. Jeg har tatt revma prøvene med stort utslag på begge.

Nå har det blitt skikkelig ille igjen med hevelse og smerter i føttene og legen har ordnet innleggelse på Martina Hansen på torsdag.

Jeg har aldri hatt plager med leddene før,og syntes det virker rart at jeg plutslig skal ha fått leddgikt.

Og hvis jeg får den diagnosen, er det sånn at jeg aldri vil bli bra igjen men bare værre og værre?

Nå har jeg også fått smerter i venstre håndledd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har selv litt leddgikt..

Regner med du får mer vondt nå i vinter pga kulden, jeg merker i vært fall den godt. Hvis du får diagnosen er det veldig forskjellig fra person til person hvor du har vondt og hvor mye..

Men det hjelper med noen uker i et varmere strøk et par ganger i året. Blir som ny i leddene ;)

Skrevet

Jeg har leddgikt... fikk det for fem år siden. Men kommer du til Martina Hansen tror jeg du får god hjelp. Jeg fikk Remicade med en gang... det er en intravenøst behandling, hver 8 uke. Jeg har ikke symptomer engang etter at dette ble satt igang... Be om å få det!!!

Skrevet

Jeg har leddgikt... fikk det for fem år siden. Men kommer du til Martina Hansen tror jeg du får god hjelp. Jeg fikk Remicade med en gang... det er en intravenøst behandling, hver 8 uke. Jeg har ikke symptomer engang etter at dette ble satt igang... Be om å få det!!!

Skrevet

Jeg har ikke leddgikt selv, men både mamma og samboeren min har. Mamma fikk leddgikt etter en ubehandlet streptokokkinfeksjon da hun var 27. Nå er hun snart 70 år og formen har variert stort gjennom årene. Hun har ikke blitt verre og verre, det har gått opp og ned. Hun har vært veldig fin under graviditet, dårligere etter fødsler. De siste ti årene har hun vært veldig rask og fin. Hun har selvfølgelig smerter, men klarer seg uten mye medisinering.

Skrevet

Ja jeg har leddgikt..bruker embrel og kortison. Har forsøkt metotrexat uten virkning. Fikk symtomene fra en dag til en annen.Helt plutselig. Har aldri vært syk før heller.

Jeg har derimot ikke blitt verre og verre. Det går i bølger. På embrel er jeg 100% symtomfri.

Skrevet

takker for svar:)

Dette kom helt som lyn fra klar himmel på meg.

Største problemet nå er at jeg ikke klarer å ga, da smertene sitter tildel under føttene.

Huff av meg, håper det finnes god medisiner slik at jeg kan holde meg på beina.

Er under yrkesrettet attføring for en skulderskade og går på skole for ny utdanning..passer veldig dårlig å bli syk:((

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...