AussieAnette Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 Han er flaskebarn. Og nå i det siste så vil han ikke ha mat. Han skal være virkelig sulten for å få i han noe som helst. En typisk dag for han er: Kl. 07.30 = 120 ml mme Kl. 12.00 = 120 ml mme + 3 små t-skjeer med velling Kl. 17.00 = 120 ml mme + 3 små t skjeer med velling Kl. 02.00 = 140 ml mme Så på igjen.. Dette er da altfor lite. Han spiste myyyye mer før. I tillegg har han blitt litt løs i magen. Dette startet da vi begynte med velling. Men vil ikke kutte ut velling heller akkurat. Håper det snart blir bedre. Inntil videre får jeg vel veie han ekstra mye?? Han er ikke store gutten fra før av!
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 Er det mais velling du bruker? Tror nok det går bra jeg Anette ;o) Han skal nok bare gjennom en tilvenning. Kan være han er tidlig ute med å få tenner også og derfor har blitt løs i magen og ikke vil spise så mye heller. Trives han ellers da?
AussieAnette Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2010 Hehe.. hei, du er her ja. Har sett deg før, men nå har du byttet nick. Ja, han fikk maisvelling i starten, men byttet til ris. Så magen er litt bedre nå da, men han spiser like lite. Syns han blir tynnere og tynnere jeg. Han har jo ikke akkuart så mye og ta av Han trives jo ellers. Men er umulig på kvelden. Vet ikke helt om han vil spise eller sove. Han skal ikke ha mat før han er ordentlig sulten. Så nå ikveld spiste han halv fem, også ble han lagt kl. 19.. Da skulle han ikke ha en dråpe. Også våknet han nå for 15 min siden og hylskrek etter mat. Kunne han ikke bare spist kl. 19 .. hehe
kirsty*2barnsmamma Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 Det samme skjedde mi si, gikk fra å spise 170-200ml mme 5 ganger om dagen, til bare 100-130ml 5 ganger om dagen. Jeg gar veldig bekymret. Dette har vart i en uke nå, men idag har hun spist mer, så håper det snur :-) Jeg har og begynt med litt fast føde. Jeg gir mos av avocado og banan rørt ut i mme. Har nettopp begynt så jeg er enda på smaksprøve stadiet og gir bare bittelitt hver dag. Har og latt henne smake på kålrabimos med mme og skal etterhvert mose mange rare grønnsaker til henne :-)
AussieAnette Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2010 De små har det nok bra ja.. men blir så bekymret vettu Får veie han ofte (mye for min egen del) .. hehe.
Rampongi Skrevet 16. januar 2010 #6 Skrevet 16. januar 2010 piraten er også 4 mnd og har nettopp begynt å tulle med maten. Hun er også flaskebarn. (før tullet starter åt hun 120 ml hvert måltid) slik ser hennes dag ut: 0600: alt mellom 60-120 ml, spiser hver 3. time (ikke mellom 2400-0600), så hun kan i beste fall få i seg 840 ml, men sjelden hun spiser så mye, som regel bare 60/70 ml. Derfor har jeg begynt så smått å venne på henne maisgrøten fra hipp. Den med fersken og en frukt i. I dag fikk hun 5 skjeer og det ser ut til å gå bra. Men skulle gjerne tenkt meg at hun spiste mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå