Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 I går ble jeg litt overraska over hvor forskjellig syn jeg og et par venninner av meg hadde på det å drikke alkohol mens det er barn i huset. Jeg syns ikke det gjør noe å drikke litt med barn i hus, mens de kunne "aldri" klart å gjøre det. Jeg syns det er helt uproblematisk å kosedrikke litt en helgekveld når ungene sover, og pappaen kommer hjem fra jobb senere på kvelden. Et argument mot, er jo hvis det skulle skje noe, og man ikke kan kjøre bil. Men da tenker jeg at jeg hadde bestilt taxi, ringt noen andre som evt kunne kjøre, eller i en nødsituasjon - ringt ambulanse. Nå er det ikke snakk om å drikke seg fra sans og samling, eller bråke, men å bare ta seg et par rolige pils for seg selv, eller ha noen få venninner på vinkveld.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 "Et argument mot, er jo hvis det skulle skje noe, og man ikke kan kjøre bil" Hvordan stiller hun seg til at mennesker uten sertifikat og uten bil får barn?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #3 Skrevet 16. januar 2010 Eg personleg synst det er heilt uproblematisk å drikke eit par øl eller eit glas vin på kvelden, etter at ungene er i seng. Eigentleg synst eg det er uproblematisk å drikke _ei_ øl e.l. mens barna er våkne også. Men eg ville ikkje ha drukke slik at eg kjente meg berusa, sjølv om berre litt, i frykt for at barna skulle vakne og eg måtte ha med dei å gjere i ein pussa/brisen tilstand. Det hadde vore ekkelt for meg, og kanskje også for dei.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 Hehe, det hadde jeg faktisk ikke tenkt på. "Alle" her har bil, men det er jo slett ikke alle som har det overalt.. Æsj, skulle kommet med det argumentet i går! hehe..HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå