på'an-igjen? Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 Jeg måtte på sukkebelastning i går etter å hatt sukker i urinen, men legen var ikke der så jeg fikk ikke vite hva resultatet betyr, og håper derfor noen her inne kan svare meg!!! Hadde 4,5 på fastende og 2 timer etter å drukket sukkervannet hadde jeg 8,1..... hva vil dette si????
mammantilde2vakreste<3 Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 Når jeg var inne til belastning, så fikk jeg beskjed at alt under 8 var normalt. Kan bety at du har tegn til svangerskapsdiabetes, men jeg er ikke noen fagperson, så du må nok høre med legen... Er ikke sikkert at det er farlig med 0.1 over det som er normalt... Jeg hadde ikke sukker i urinen,men måtte ta den allikevel pga babyens vekt. Jeg hadde 7.2 2t etter sukkervannet. 4.5 på fastende høres bra ut mener jeg.... Lykke til!
Gjest Skrevet 16. januar 2010 #3 Skrevet 16. januar 2010 Kanskje glukoseintoleranse,som er nummeret før. Jeg hadde 9 komma noe og fikk beskjed om at det ikke var diabetes men intoleranse. Det betyr at du kan være i ferd med å utvikle svangerskapsdiabetes. Vær veldig forsiktif med raske karbohydrater og ligge unna godteri. Håper du slipper diabetes:)
ncsm Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 Jeg hadde måling på 9,0 etter 2 timer og sukkerbelastning.Hadde 4,5 på fastende før sukkerbelastningen. Fikk da beskjed om at jeg hadde lett svangerskapsdiabetes og måtte da på ultralyd dagen etter for å se hvor stor babyen var pga usikkerhet om hvor lenge jeg hadde hatt det. Må også måle blodsukkeret 2 ganger hver dag for å se om blodsukkeret er stabilt og passe veldig på hva jeg spiser. Sukker, kaker, is etc er helt tabu :-( Nå er det bare 8 dager igjen til termin så dette er spennende, ønsker virkelig ikke at det kommer en kjempe baby. Lykke til !
Lulu♀♂♀ Skrevet 16. januar 2010 #5 Skrevet 16. januar 2010 Jeg hadde 4,0 fastende og etter sukkervannet og 2 timer hadde jeg 7,0 denne gangen og det var vist bra, husker ikke de 2 andre svangerskapene. Tanken på det sukkervannet gjør meg kvalm nå. Jeg pleier å gå frem og tilbake med glasset som en gal person bare for å få det ned, jeg husker jeg fikk tårer i øynene den ene gangen....skrekkelig.
på'an-igjen? Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 16. januar 2010 takk for svar!!! Huff, håper ikke dette fører til en større unge enn vanlig. Har født 3 barn tidligere, alle var nesten 4 kg 2 uker før termin, uten å vært i nærheten av diabetes:( Har heldigvis bare 4 uker igjen til termin, men jeg vet jo ikke hvor lenge jeg har hatt høyt sukkernivå.. har vært dårlig hele svangerskapet med svimmelhet og kvalme. Men 4 uker uten noe søtt- hjelp!!! Ingen god diagnose for en sjokoholiker he he....selvfølgelig ingen problem når man MÅ, men likevel!!
Gjest Skrevet 16. januar 2010 #7 Skrevet 16. januar 2010 Du får trøste deg med at det er bedre med 4 nå, enn at det ikke ble oppdaget og du i verste fall utviklet dia2 av den grunn Jeg har tatt fastende prøve to ganger dette sv.skapet. Det lå på 4, et eller annet begge gangene. Er dette normalt eller burde det aller helst vært litt lavere?
ღMadame_mim ღ Skrevet 16. januar 2010 #8 Skrevet 16. januar 2010 Jeg vet ikke hva nivået lå på fastende før belastningen, men etter belastningen var nivået på 6.6. Jeg måtte ta testen ene og alene pga høy BMI, ingen annen grunn...
Sunniva10Jonas12<3 Skrevet 17. januar 2010 #9 Skrevet 17. januar 2010 4 er kjempefint... fastende bl.sukker bør ligge mellom 4 og 6
Siss*40 Skrevet 17. januar 2010 #10 Skrevet 17. januar 2010 heisann, jeg tok glukosebelastning først rundt uke 12, den var helt normal. I uke 28 var fastende blodsukker 5,4 og etter to timer var det 8,0. "grensen" var 7,8, så jeg måtte begynne å måle blodsukker regelmessig. Har ikke vært noe problem, og blodsukkeret har vært normalt hele veien. Sjelden jeg drikker sukkervann, vet at jeg tåler karbohydrater dårlig, så ikke overraskende at prøven var noe forhøyet... Prøver å leve sunt, men uten å bli fanatisk. Litt godteri innimellom i helgene, et glass brus og en bolle av og til tåler jeg også... Men blir det for mye brus (drakk masse julebrus under X-factor-finalen) - da blir jentene helt "hyper" med hysterisk sparking og romstering, så det er ikke noe særlig....
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 17. januar 2010 #11 Skrevet 17. januar 2010 Samme her, måtte ta det pga høy BMI. Fikk ikke vite hva belastningen var, bare at det var helt normalt. Høres ut som litt bortkastet for samfunnet å skulle ta en sånn test bare fordi man er litt stor i utgangspunktet.
på'an-igjen? Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 17. januar 2010 Det kan jo forklare hvorfor knøttet mitt er hyperaktiv!! Han er våken stort sett hele dagen,fra jeg står opp til jeg legger meg.... Får jo svar fra legen i morgen, men nå er jeg i alle fall forberedt på å måtte passe på hva jeg spiser..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå