* 5 om dagen * Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 vi har veldig lyst til å ta bilen og kjøre dit til sommeren, men vi har aldri vært der før,så har lyst til å få tips og erfaringer fra dere. overnattinger har vi tenkt å ta litt som det kommer,enten sjekke inn under veis,eller at vi legger oss i telt som vi har med. men alt er helt i startfasen i planleggingen....tenkte kanskje i juli en gang, og kanskje bruke en 3 ukers tid på turen (med all kjøring)
Rampongi Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 oj, jeg kan ingenting om det, men du verden så koselig den turen hørtes ut Vi gjør nok det samme om noen år, piraten må bare bli stor nok først
musketingen Skrevet 16. januar 2010 #3 Skrevet 16. januar 2010 Vi hadde fire dager i parken juni 2006. Mitt tips: Pass på å få noen dager i uka, ikke bare helga!!! Vi hadde som sagt fire dager, så det gjorde ikke så mye at det var MASSE kø på lørdagen og søndagen, Men hadde jeg bare hatt to dager ville jeg ikke valgt helga:) Utrolig flott park!!!
* 5 om dagen * Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 16. januar 2010 ja, vi har så lyst til det i år til en forandring, i stedet for å dra til gran canaria som vi "alltid" har gjort. mannen har kjørt langtransport, og er godt kjent, ellers hadde jeg aldri tort ...hehe... også er det ikke bare ungene som får masse ut av turen*kremt* hehe.. gleder meg som en unge, både jeg og mannen :-) kanskje minsten kan feire 4 års dagen sin hos alle heltene sine:-) de er da 4 år og 9 år, og en stor god bil,så det blir ikke noe problem.
prekæs Skrevet 16. januar 2010 #5 Skrevet 16. januar 2010 Jeg vil anbefale å kjøre til Gøteborg og ta båten til Kiel. Det virker kostbart, men trekker du i fra bensin, annen overnatting og betaling av broer og ferjer fra sverige til tyskland, (dvs strekningen gøteborg-Malmø, bro, kjøring gjennom Danmark og ferje til tyskland pluss hotell)så kommer man faktisk ikke så gæli ut. Man starter fra Kiel kl 9 om morgenen og da er muligheten stor for at du når Frankrike utpå ettermiddagen. Vi kjører som regel Om Hamburg-Bremen og videre derfra til Belgia via Liege. Deretter over grensen ved Valenciennes. Derfra rett inn til Paris. Paris er hektisk å kjøre i men godt skiltet og har opplevd verre byer. I god tid ser man skiltene som fører deg på rett vei til Disneyland og Marne la valle. Frankrike har gode veier og gode serviceanlegg, men det er bompenger. Jeg foretrekker likevel å komme meg fortest mulig ut av Tyskland, hvor man opplever langt mer villmannkjøring og arroganse blant sjåførene. I tillegg har Frankrike langt bedre veier enn Tyskland. det finnes haugevis av overnattingssteder langs veien, og i Frankrike er ofte disse hotellene samlet i klynger med grei skilting fra motorveien. Å finne bosted i nærheten av Disneyland er en smal sak. I sommer bodde vi på utsiden, men om man legger godviljen til, i gangavstand til parken. Har også bodd på Disneyhotellene gjentatte ganger, noe som er greit, men hektisk. Vår favoritt blant "bare sove og kjøre videre hotell" heter "Etap" hotell. Der får man overnatting og frokost for noen få hundrelapper. Vi tar som regel overnatting langs veien på sparket, men det lønner seg å ikke drøye for lenge utover kvelden. Å finne feriebolig gjør vi ofte gjennom Sembo, men har bodd mye i mobilhomes som står fast på div ferieanlegg. Bodde her i sommer og var veldig fornøyd. http://www.booking.com/city/fr/magny-le-hongre.no.html?aid=310020;label=magny-le-hongre-mcjjoZTa2f8P5*bRpkI7EgS2988216726;ws=&gclid=CKyMlsnBqZ8CFQ-F3godFy-Gzw
neste*gang Skrevet 16. januar 2010 #6 Skrevet 16. januar 2010 var der i påskeferien engang... ' alt jeg husker var endeløse køer som aldri beveget seg..
Kamomille Skrevet 16. januar 2010 #7 Skrevet 16. januar 2010 Jeg ville aldri planlagt en tur dit i juli. Midt i feriesessongen er et mareritt:( Var jeg dere ville jeg valgt første helt i skoleferien hvis dere abolutt vil dra om sommeren. Ellers er mai og september å foretrekke
prekæs Skrevet 16. januar 2010 #8 Skrevet 16. januar 2010 Jeg har oftest vært der helt i begynnelsen av den norske skoleferien. Da kryr det av skolebarn som tydelig er der som en eller annen avslutning på skoleåret. Ett vannvittig kaos av barn uten noe særlig tilsyn. Det er egentlig ikke noe flere mennesker i juli, tror jeg, men flere familier. Jeg ville tatt det med ro med å gå inn i parken på morgenen, heller drøyd det til etter 12 og vært der til det stengte. Det begynner å tynnes utover ettermiddagen og etter paraden (i 19-20 tiden)er det ikke køer i det hele tatt.
mai mammaen til to Skrevet 16. januar 2010 #9 Skrevet 16. januar 2010 En venninne av meg var der i sommer midt i juli. hun sa det var ikke noe særlig kø. de hadde fått en kø ordning så du trakk en lapp så stod det at du måtte komme tilbake etter f,esk 20 min osv. da kom du rett inn... hørtes genialt ut
Lille my ;) Skrevet 16. januar 2010 #10 Skrevet 16. januar 2010 Vi var der i mai og da stengte parken kl 19.. Så vi dro når den åpnet kl 10 og var der til kl 19. Syns ikke det var lenge nok. Skulle hatt åpent til kl 21 iallefall. Men ser "prækes skriver at køen stilner i 19-20 tia, så da er den kansje lenger åpen i høy sesongen? Men mai var ellers en fin tid å dra på. Køene var overkommelige. En opplevelse for livet uten tvil.!! God tur
prekæs Skrevet 16. januar 2010 #11 Skrevet 16. januar 2010 Jeg var der i juli og det var oppe til 23. Var også der i juli 2008 og jenta mi og venninnen hadde rukket alt, opptil flere ganger før de ble hentet ved stengetid. Ikke køer i det hele tatt.(De var 16)det som passer for småtasser (fra 2-6ca) er det lite køer stort sett hele dagen. Bortsett fra dumbokarusellen, muligens.
* 5 om dagen * Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 16. januar 2010 å så mye fin informasjon :-)) og dine tips prækes skal jeg notere meg... må jo regne med at det er kø, på en sånn plass, men vi har ferie,og god tid.... men kom med flere tips :-))
* 5 om dagen * Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #13 Skrevet 16. januar 2010 mannen kjente seg igjen på din reiserute, prækes...den vil han ta vare på, har sendt det på mail til han..hehe... men vi kommer nok til å ta båten fra oslo, da vi bor på sørlandet...tror du ikke det er like greit? ( den var til prækes )
prekæs Skrevet 16. januar 2010 #14 Skrevet 16. januar 2010 Sikkert greit, men for meg som bor drøye to timer fra gøteborg og en drøy time fra Oslo har til nå Oslo ikke vært noe alternativ. Har sjekket det flere ganger og det er langt dyrere.
* 5 om dagen * Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #15 Skrevet 16. januar 2010 ok. vi kan jo velge andre båter også, feks kr.sand og larvik også. men det er jo det samme, er jo etter båtturen vi trenger tips :-) er store forandringer i priser også, den ene kom på 4700 og den andre kom på 1900 . er usikker på hvor de var fra nå, for det var mannen som sjekket det. men nå er det en liten gutt som nettopp har kasta opp,stakkar...hatt feber i hele dag, og ligge strøken. kommer hit etter at ting har roa seg, for å lese flere tips.... :-)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå