Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har barn fra før av, hvor mye penger går det i måneden totalt på et spedbarn ... ?? med tanke på klær, bleier, kremer, caffe latte land (har jeg hørt veldig masse snakk om ... ) osv.. kjenner meg litt redd for at pengene ikke skal strekke til når hun kommer til verden :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt an på.

De første månedene går det mest penger til bleier og ammeinlegg. Og det man finner ut at man mangler av babyutstyr.

Dersom du har lite penger, så ville jeg vel droppe kafebesøk for eksempel. Man kan heller møtes hjemme hos hverandre.

Kremer og andre stelleting er forholdsvis drøye i bruk, og klær får man masse av i barselgaver.

 

Etter min erfaring er det vanlige utgifter de første månedene (mat, regninger, lån osv) i tillegg til manglende babyutstyr.

 

Skrevet

Enig med hun over her, det er mest bleier og ammeinnlegg i starten Det med cafe; ikke en dum ide å spise godt før du går hjemmefra og ta en late på cafeen istedet for hele lunsjen. Man kan likevel sitte flere timer og hygge seg og da kan man gjøre det to ganger i uken i stedet :-)

Etterhvert vil det jo koste med klær og sånn. Men vi har samme kjønn fra før så det vil også blir litt begrenset... Vil egentlig tippe at barnetrygden (970) dekker det meste HELT i starten, hvis man ammer...

Skrevet

Hei!

Et spedbarn koster ikke mye i måneden. Hvis du har det du trenger av utstyr på forhånd (seng, vogn etc.) vil jeg si at barnetrygden på 970 kr dekker alle utgifter hvis du vil. Selvfølgelig kan man bruke uendelig mer penger hvis man vil det på dyre klær, babysvømming, div. (unødvendig) utstyr, fotografering etc. Hvis du er litt prisbevisst og handler bleier på Rema i store bokser (pampers jumbopac) så sparer du mye penger. Dette går nok bra skal du se :) Lurt som hun over sier og møtes hjemme hos hverandre i stedet for på cafe.

Skrevet

Hehe, ikke for å bagatellisere... Men tenk på hvor mye vi sparer på dopapir, truseinnlegg, gaviscon osv osv...;O) tror jaggu jeg snart dekker utgiftene til lillegutt bare ved å kutte ut alt det!!! Jeg merket litt forskjell da jeg fikk min første, det koster jo litt ekstra. Men jeg fant fort ut at det var lurt å ligge litt i forkant på innkjøp av klær og sånt. Kjøp neste års vinterdress på salg, og neste str i klær når du finner noe som er både billig og fint. Barnematen sparer du utrolig mye på om du lager den selv, pluss at det blir både tryggere og sunnere:O) De største utgiftene er vel basisutstyret som man kjøper inn rett før og etter fødsel. Du skal se det kommer til å gå bedre enn du tror:O)

Skrevet

PS: Når barnet begynner i barnehage og trenger mer dyre uteklær, nytt bilsete og div. bursdager med gaver, da koster det fort en del mer! Men, lurt som det sies her å kjøpe klær på salg sesongen før. Og ikke minst bursdagspresanger til alle venners barn på salg i januar og juli! Lurt å ønske seg litt dyrere ting av besteforeldre til bursdager og jul som utedresser, ski, bilsete, tripptrapp hvis det er mulig.

Skrevet

ah tusen takk for kjempe bra svar fra dere :) det med å kjøpe vinterklær for neste år nå er jo en kjempe bra idè:D:D

Skrevet

Venter nr. 3 og min erfaring er at spedbarnstiden (1 året) ikker er så dyrt. Hvis du fullammer så trenger ikke barnet annen mat før de er ca. 6 mnd gamle. Det er også mange bleier i bleiepakken når de er så små. Har også stor slekt som jeg får barselgaver av, så har jeg mulighet til å arve klær. De vokser kjempefort det første året, så en må legge bort klær hele tiden som har blitt for små. Så fins det jo utrolig mye lekkert på salg:-). På finn.no selges det mye billig babytøy som nesten ikke ser brukt ut.

 

Lykke til.

Skrevet

Synes ikke en baby var så dyr... det ble dyrt da hun begynnte i barnehagen som ei over her skrev. Tenker på når nr 2 skal begynne i barnehagen her... da begynner pengene å rulle. Har kjøpt mye på salg, fått mye klær i gave osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...