Gå til innhold

dere som har halsbrann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tar dere noe for det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forsøkte lenge med Gaviskon tabletter med hadde effekt i kun 5 minutter så har ingenting fantastisk å anbefale...

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Jeg får resept på Nexium for det er det eneste som funker.

Gaviscon osv funker ikke for meg!

Vær obs på at loveharts kan gjøre vondt verre for enkelte.

Skrevet

Link er det eneste som funker for meg...

Kan man ta nexium når man er gravid da????

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Går fint å ta det. Jeg hadde halsbrann nesten hver dag i forrige svangerskap så det gikk med litt av Nexium kan du si. Jeg hadde så halsbrann at jeg våknet på natten av at jeg kastet opp pga det :P

Denne gangen har jeg heldigvis ikke så mye, så tar bare når det blir for ille.

Skrevet

Flytende garviscol virker bra her.Tablettene er bare fæle:-S

Skrevet

Lovehearts hadde motsatt vikning på meg:( men link å nouvasolid å melk e for kortvaig virkning...graviscon vil apoteket anbefala,men e isje å anbefala hvis du e kvalm..smake skikkeligt vondt:(

Eg e mye plagte så link å nouvasolid e bra..

Skrevet

Begynte med Gaviscon, men det funker ikke, så nå tar jeg Link.

Smaker mye bedre og de funker!

Drikker også en del melk, det hjelper også. (iallefall for en liten periode)

Is demper også halsbrann, men for meg bare der å da.

Skrevet

Repsils gjør underverker for meg :) har prøvd alt ainna...

Skrevet

Flytende Gaviscon er det eneste som hjelper på meg hvertfall! Har lest her inne at for flere så fungerer den bedre enn tablettene..(og ja, den smaker like vondt..men det er i 2 sek når du skyller ned med vann).

Fant ut kjapt at frukt/juice og sterk mat forverrer halsbrannen..det er veldig greit å huske på!

<3 Gaviscon<3

Skrevet

jeg var plaget med nd hele svangerskapet . det ødela gleden av å være gravid.

-vaniljeis funket litt

-tyggis

-lovehart

- flytende gaviskon. ( tablettene setter seg fast i tennene,fikk meg til å spy)

spurte legen om det var noe anet jeg kunne ta feks. link. men han sa at han ville ikke anbefale noe anet en gaviskon i svangerskapet.

Skrevet

Iskrem var det eneste som funker for meg... Fløte-is vel og merke. Funket fint med melk en periode, men da gikk effekten vekk etter 5 minutt...

Skrevet

Saften av poteter skal funke. Har ikke prøvd det selv, blir for mye styr til at jeg gidder.

Jeg var på apoteket og kjøpte Gaviscon, dumme meg skulle spurt her inne først, for det var virkelig bomkjøp. Jeg klarer ikke å tygge de (og å suge tar en evighet), ikke pga smaken (kunne dog vært bedre), men konsistensen. Så hold deg borte fra Gaviscon. "De fleste gravide kjøper denne typen". KJØSS MEG!!!

Kjøpte sånn fruktsalt på butikken, funker vel sånn passe kanskje.

Er litt surrehøne, men tror legen anbefalte tabletter hvor virkningen var at det la seg et beskyttende lag i røret som gjorde at syren ikke kom opp i halsen, fremfor tabletter som kun regulerte magesyren.

Skrevet

Prøvde en stund Gaviscon tyggetabletter, men de funka ikke i det hele tatt .. og i tillegg smaker de fæælt!

Det som hjelper litt her er yoghurt og Novaluzid tyggetabletter (de smaker faktisk godt synes jeg:P Minner om fluortabletter:P)

Skrevet

Kuttet ut sjokolade, juice, cola så ble det mye bedre. Nyco fungerer kjempe fint på det verste.

Skrevet

Nexium:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Det finnes begrensede kliniske data for bruk av esomeprazol ved graviditet. Epidemiologiske data fra et større antall graviditeter eksponert for racematet omeprazol indikerer ingen malformasjoner eller føtotoksiske effekter. Dyrestudier indikerer ikke direkte eller indirekte skadelige effekter på embryo/føtal utvikling. Dyrestudier med den racemiske blandingen indikerer ikke direkte eller indirekte skadelige effekter ved graviditet, fødsel eller postnatal utvikling. Forsiktighet bør utvises ved forskrivning til gravide. Overgang i morsmelk: Ukjent. Det er ikke utført studier på ammende. Preparatet bør derfor ikke brukes under amming.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...