Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 alt det vonde fra Haiti. Bør jeg ha dårlig samvittighet for at jeg ikke orker ta det innover meg? Det hjelper da ingen at jeg gråter og depper over det. Jeg har gitt penger til hjelpearbeidet.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 Har heller ikke tatt denne krisen innover meg og jeg har enda større grunn enn deg til å ha dårlig samvittighet, jeg har nemlig ikke gitt en krone.. (Det er fordi jeg mener at svært lite av det faktiske beløpet kan hjelpe noen) Du får ikke hjulpet noen ved å deppe over dette, men det er sikkert noe vi kan lære av det..
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #3 Skrevet 16. januar 2010 Man kan ikke bære all verdens lidelser... Må samtidig si at jeg har stor respekt for dem som er på Haiti og opererer skadde, for eksempel. Hvis nabobyen her i Norge ble rammet av jordskjelv hadde vi hatt mye bedre mulighet til å hjelpe.
♥Nemi♥ Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 Jeg har faktisk bladd over alt som har med Haiti å gjøre. For de skriver bare om barna og slikt. Så er jeg gravid, og greier ikke sette meg inn i det der nå! Tsunamien for noen år siden, sitter enda.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #5 Skrevet 16. januar 2010 Alle pengene som kommer inn til UNICEF i forbindelse med dette går uavkortet til Haiti. Så du kan trygt gi penger via UNICEF og vite at de kommer frem
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2010 #6 Skrevet 16. januar 2010 Man klarer ikke å ta all elendighet i verden innover seg, ingenting å ha dårlig sammvittighet for, de aller fleste oppegående mennesker synes vel dette er forferdelig og kan føle med uten å ta det så veldig innover seg, det er jo også vanskelig å forholde seg til katastofer som er så langt unna, det blir ikke like reelt som om noe skulle skjedd nærmere eller med noen man har nær. Jeg synes det er grusomt og er glad for at verden bryr seg og bidrar med hjelp, men det betyr ikke nødvendigvis at jeg sitter hjemme å gråter og depper over det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå