Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

av en eller annen grunn så fikk jeg vite at jeg er rhesus minus i dette svangerskapet,har ikke vist om det før, selv om jeg har hatt to spontan aborter, og har en gutt fra før.

Men selv om jeg tok en blodprøve da jeg gikk med guttungen for 4 år siden, fikk jeg ikke beskjed om at det var noe jeg måtte passe på eller noe, så den antistoff sprøyta jeg har forstått at man skal ha etter abort/fødsel har jeg ikke fått... noen som vet hva jeg venter meg fremover, fikk bare beskjed om at jeg skulle sjekkes på nytt i uke 32, men det var jo før jeg fikk summet meg og forklart at jeg ikke har fått antistoff sprøytene. Aner heller ikke hva slags blodtype guttungen min har.

skal ringe legen igjen til uka, men huff, tenker jo på dette, noen som har erfaring? er i uke 15.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe stress. Du må bare ta noen ekstra blodprøver og en sprøyte etter fødsel. Jeg er rhesus minus. Husker nesten ikke fra forrige graviditet, men det er helt greitt å forholde sge til. Alt ordnes hos legen og på sykehuset.

Skrevet

Når hadde du disse spontanabortene? Jeg hadde slv i uke 8, og da trengte jeg ikke antistoff-sprøyte. Det er rutine på at de tester barna like etter fødsel hvis det står på skjemaet ditt at du er rh ng, og det er ikke sikkert at du fikk med deg at de gav deg en sprøyte, eller at barnet ditt er rh ng han også, og du dermed ikke trenger det?

Uansett går det nok bra, hadde du hatt antistoffer allerede, hadde det vel vært påvist i blodprøven du tok nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...