Gå til innhold

Hvem er mest urimlig av oss nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo har i mange lange tider nektet å skaffe seg sin egen mailadresse han har funnet ut at det er like greit å bruke min.. Det ble noe kluss med hans og han skulle bare på min så har det bare ballet på seg.

Jeg har egentlig aldri vært enig, men har jo gitt han tilgang. Har sagt ifra at dette er kunn midlertidlig og at når han vil er jeg disponibel til å hjelpe han lage sin egen adresse. Dessuten så vil jeg ikke ha masse spam eller gi ut e-posten til for mange menesker fordi det er den mailen jeg bruker mest.

Han har gitt den adressen til rundt 30 stk, samt noen useriøse aktører. Han har også gått inn å lest de mailene jeg har sendt og krevd forklaring på hva jeg mente med sånn og sånn..

I dag fikk jeg bare nok, jeg skiftet passord og lagde en ny konto til han, sendte over kontaktene, hans mailer og tilbød meg å skrive en informail til de fleste om at dette nå var hans mail.. Han ville ikke ha den mailen fordi han ikke likte adressen, jeg sa at det var fint og slettet alt, men har enda ikke gitt han tilgang tilbake til min konto ut av prinsipp..

Han synes dette er et forferdelig tilitsbrudd og at det neste er skillsmisse. Jeg mener at jeg trenger små elementer i livet mitt frie for han og hans innblanding.

Som dere skjønner så ligger det mye mer bak her og forholdet har vært i en fastlåst krise i laaaange tider allerede.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HAHA! For en utrolig barnslig fyr!! Han får enten ha egen mailadresse eller så får han være uten

Skrevet

Mon tro hvis han hadde nektet deg tilgang til hans mail...

Da hadde vel damene her inne kastet seg over deg å bedd deg kastet han ut,garantert utroskap.

Er du utro?

Skrevet

Jeg hadde sagt akkurat det samme om situasjonen var omvendt. Ønsker man å sende og motta epost så oppretter man en egen epost-adresse

16:49

Skrevet

Hehehe, nei ingen av oss er utro! Sambo er veldig "kontrollerende" han har gjerne en mening om alt jeg foretar meg og den meningen er svært sjelden positiv.. Føler at jeg blir så hakket på med alt at jeg trenger rom til å være bare meg eks kunne skrive en kødden mail til ei vennine uten at det skal skape krangling igjen..

Jeg har forøvrig ikke tilgang til hans "private" papirer eks lønnslipp, bankutskrifter osv, mens han krever fult innsyn i mine smat forklaring på hvor pengene forsvinner..

Som sagt så har vi det ikke bra og disse tingene blir bare verre og verre, så jeg hevner meg ved å ta igjen små deler av meg selv innimellom..

Skrevet

Han mener det er tillitsbrudd?! Det er jo han som har brutt den gang på gang, når han har lest din e-mail. Nei, dette har bare vært for å ha kontroll på deg.

Skrevet

Jeg synes han er urimelig.

Skrevet

JEG ER ENIG MED SISTE ANOMYM OM AT DETTE GJØR HAN BARE FOR Å HA FULL KONTROLL PÅ DEG.

Oj capsLK

Ikke gi han tilgang igjen.

Skrevet

Hvis min mann hadde krevd å få bruke min e-post adresse som sin egen,lest mine e-poster og oppført seg som en barnslig fjott slik som din ville jeg blitt kjempesint. Han har ikke rett til å kreve dette.

Skrevet

Epost adresse er gratis så hvorfor i all verden skal han bruke din, det skal vel litt til å finne en god og forståelig grunn.

Høres mer ut som han bruker det for å holde oversikten over deg. Følge med på hva du skriver og gjør.

Desutten vil det jo i det lange løp bli veldig mye styr og misforståelser med mer med de som du/han sender mail til når to personer bruker den ene adressen vil jeg tro.

Jeg ville bli noe usikker på mailer som kom fra en venninne om jeg visste mannen hadde tilgang og faktisk brukte denne adressen også.

Ville ikke tørt å svare på ting eller skrive ting til deg. Med tanke på at like godt han kunne svare.

Exen min hadde passordet til min epost når vi var gift og jeg til han men vi brukte da ikke hverandres epost. Og vi var ikke inne på den andres om ikke det var for å sjekke noe for personen.

Men klart du kan jo huske å slette sendte epost etter hver gang for at han ikke skal se hva du har skrevet.

Men ærlig talt om han ikke likte den nye eposten så si han får lage en selv men din får han ikke tilgang til. Eventuelt lag deg selv en ny epost å si han kan bruke demn gammle da du velger å bruke en ny.

Skrevet

Han er urimelig.

Min samboer har heller ikke egen epost, utenom den han benytter på jobb, så til private ting brukes min. Men han har ikke passordet til min konto, trenger han skrive/lese mail, er det jeg som logger inn, så gjør han det han skal- og så logges det ut igjen.

Han gidder ikke lage seg sin egen siden han sjeldent sender mail privat, han er ingen 'datafyr', og det er jo helt greit.

Det hadde selvsagt ikke gjort noe om han skulle komme over mine mail, jeg har ikke noe å skjule, men om han hadde KREVD å få lese dem, samt surmult og krevd forklaring på ting jeg skrev, hadde jeg slettes ikke blitt imponert.

Det er ulovlig å lese andres mail- og det er da ikke sikkert de jeg får mail av ville sette særlig pris på at jeg lot samboeren lese dem.

Skrevet

Han er barnslig og urimelig..

Skrevet

Kanskje er dette et tegn på at du har det bedre uten han?

Skrevet

Alle har rett til et privatliv. Så enkelt er det. Barn har rett til privatliv i følge barnekonvensjonen – det er en selvfølge at du også har det. At man ikke forteller alt til mannen eller kona si, betyr ikke at man gjør noe galt. Privatliv er et grunnleggende behov. Hvis du vil ha din egen e-postadresse, er ikke dette noe du skal måtte forklare.

Jeg hadde aldri gått inn på min kones e-post, mobil, i lommeboken hennes, nettbanken eller posten hennes uten at hun ba meg om det. Mannen din føler seg nok liten og usikker siden han har dette kontrollbehovet. Det er han som driver med tillitsbrudd.

Beklager hvis jeg går over streken, men sånn virker det for meg.

Skrevet

Er han tolv år gammel og evneveik? Makan!

Skrevet

Har egentlig kommet til samme konklusjon som deg nn 17.36, at han er veldig usikker på seg selv i vårt forhold og det er faktisk min feil, men det har blitt så mye i mellom at det er så innmari langt å gå tilbake til der man hadde det bra..

Takk for svar alle sammen, følte meg litt som kjerringa mot strømmen ved å koble han ut av e-posten så det var godt å få litt mehold i den saken så får han bare furte vidre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...