Gå til innhold

Klær til forlover

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste på en side at det var vanlig at brugdom og forloveren hadde like klær, og hvis brugdommen ville sikke seg ut burde de i alle fall ha lik vest.

Er dette vanlig? Og må vi i så fall betale klærne til forloveren?

Kan jo ikke akkurat forvente at forloveren kjøper/leier like klær som brugdom hvis vi ikke betaler dette for ham. For da har han vel gjerne en egen dress han har tekt å bruke??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er så vanlig at brudgom og forlover har like klær. Hvis det er ønskelig av brudeparet at hans folover skal være likt kledd må nok brudeparet selv sørge for og betale for disse klærne.

Jeg skal selv være forlover i bryllup i august og forventer at hvis bruden vil jeg skal ha på noe spesielt event. leie kjole at hun ivertfall betaler om ikke alt så ivertfall sponser noe av leiern / kostnadene det blir for meg.

I begge tilfelle er jo dette klær som ikke akkurat blir brukt så ofte, og kanskje ikke noe man ville kjøpt selv. Så tror ikke det er så uvanlig at brudeparet betaler for / evnt. betaler deler av det forlovere skal ha på seg.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vet ikke helt hva som er vanlig, men i vårt bryllup hadde vi veldig spesielle klær (kjole i ullstoff, og bukse/vest i vadmel, og brudgommen hadde en skjorte som var sydd som en enkel bunadsskjorte).

Min forlover hadde bunad, og hans forlover hadde svart bukse og skinnvest. Siden vi ikke syntes det ble helt bra med en vanlig "kjøpeskjorte" til brudgommens forlover, fikk vi sydd en skjorte til ham, lik brudsommens, men i annen farge. Dette betalte vi ca 500 kr for, og jeg vet han har brukt skjorta en del etterpå også.. :)

For oss var dette en kjempefin måte å ordne "skjorteproblemet" på, samtidig som forloveren fikk en liten takk for at han stilte opp.

Min forlover hadde klær selv, men fikk sminking og hårstell som "takk".

Det er kanskje mer vanlig at det blir betalt av brudeparet??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...