mamman t go`gutta Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 Bare lurer på et par ting. Min pappa er gift på nytt. Og da de giftet seg for mange år siden, måtte jeg skrive under på noen papirer. Var noe om at om en av de dør, så kan den andre sitte igjen i uskiftet bo. Men nå begynner jeg å tenke litt da. Pappas kone har to døtre. Er det slik at hun kan disponere alt som hun selv vil, om pappa dør først? Kan hun da for. eks gi bort alt til sine døtre? Jeg vet jo ikke hvor mye pappa eier, men har en anelse av at det er ganske mye. Har jeg rett på å få vite hvor mye som er i boet, om dette eventuelt skulle skje. Slik at jeg har litt peil.
Gulosten™ Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 En veldig viktig problemstillling!! Se litt på jussbuss.no... ? Jeg har heldigvis en far med ny samboer hvor ingen av dem har noe behov for å gifte seg. Det eneste som irriterer meg litt er at hun eier huset, mens han betaler leie til henne og kjøper nytt kjøkken, nye gulv, pusser opp, fikser og ordner. Han får dermed ingenting igjen hvis det blir slutt eller noe annet skjer *bank i bordet*...!!
mamman t go`gutta Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2010 Har tittet på jussbuss.no, men ble ikke noe klokere av det. Er det noen her inne som kan hjelpe meg litt? Håper jo virkelig ikke at jeg får brukt for den kunnskapen. Men har tenkt litt på dette.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 Du kan kreve skrifte når din far dør. Men så lenge hun sitter i uskiftet bo kan kan hun ikke gi bort ting. http://www.paragrafen.no/?id=30
Gjest mphs Skrevet 16. januar 2010 #5 Skrevet 16. januar 2010 Sjekk papirene du skrev under på. Du skal ha en kopi av det. Hva står det der? Om du ikke har kopi må du be faren din om det.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. januar 2010 #6 Skrevet 16. januar 2010 Antar det var et fullmaktsskjema som gir den andre retten til å sitte i uskiftet bo.
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 16. januar 2010 #7 Skrevet 16. januar 2010 http://www.stoffskifte.org/Webdesk/netblast/pages/index.html;jsessionid=1B9F6EAEEF700F0E630C32DE2C5F9686?id=469939
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå