Gå til innhold

Parodel, kor lenge skal eg ta desse??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått parodel av min fastlege for å stoppe mjølkeproduksjonen. Har fått beskjed om å ta 1/2 tabelett morgon og kveld i 2-3 dagar og så 1 tabelett morgon og kveld i 14 dagar.

Eg vert veldig trøtt av desse tabelettane, har tatt dei i 4 dagar no. Møjlka er borte. Kjem mjølka tilbake dersom eg sluttar å ta tabelettane?

Håpar at nokon kan svara meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er lurest å fullføre kuren din. Det er ikke uvanlig at melken kommer tilbake igjen 2-3 dager etter avsluttet behandling, men det gir seg som regel etter ytterligere en liten uke med tablettene. Trøttheten vil gi seg, så sant den kommer av tablettene.

Hva om du tar dette opp med legen din? :-)

Skrevet

Tviler på du trenger å ta så lenge. Jeg gikk på disse, tok vel i 5-6 dager så var melka borte. Det kom litt ut i en tid etterpå, men veldig lite, litt som når man er gravid. Har gått på de to ganger og ingen av gangene har melka kommet tilbake, og jeg hadde myyyye melk.

Skrevet

jeg klarte ikke å fullføre kuren pga svimmelhet og trøtthet... melkeproduksjonen sluttet etter noen dager... men etter 2 uker var det igjen masse melkeproduksjon.

Skrevet

Hvor lenge du må gå på tablettene kommer vel an på hvor mye melk du har, skulle en tro? Jeg gikk ikke så lenge på de. Fikk problemer med store harde klumper i brystet pga at jeg ikke klarte å amme skikkelig fordi småen bet i brystvortene. Begynte på Parlodel og tror jeg gikk på dem i ca. 2 uker. Da klumpene forsvant, sluttet jeg. Da var melken borte for godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...